Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Conveni col·lectiu autonòmic de reforma juvenil i protecció de menors de les Illes Balears

Últimes novetats del sector: queden acordades diferents pautes respecte a les llicències retribuïdes i continuem treballant en les propostes per al pròxim conveni autonòmic.

21/07/2021.
    Reforma juvenil i protecció del menors

*FECCOO-IB informa sobre les últimes novetats del sector:

1- En la comissió paritària queden acordades diferents pautes respecte a les llicències retribuïdes que recull el conveni. Principalment queden recollits els permisos i la forma de comptabilització d'aquests. Adjuntem el document complet.

2- Continuem treballant en les propostes per al pròxim conveni autonòmic.

Entenem que l'estabilitat en l'ocupació i amb això en les plantilles dels diferents serveis és necessària tant per a millorar les condicions laborals dels treballadors/as, com per a millorar la qualitat del servei que es presta. Per això hem presentat una proposta amb els següents punts:

• Treballadors/as que ocupin les places reflectides en els plecs de condicions de serveis concertats per l'administració: Contracte indefinit.

• Treballadors/as no inclosos en el punt anterior: Conversió a indefinits als 20 mesos d'antiguitat.

En la mateixa línia, incloem en la nostra plataforma reivindicativa una proposta per a dotar de la importància que realment tenen en el nostre sector als riscos psicosocials. La proposta consisteix bàsicament en un pla d'intervenció realitzat conjuntament amb la representació legal dels treballadors amb una durada de dos anys i que contingui els següents punts: avaluació, anàlisi i posada en marxa de mesures per a millorar els riscos detectats.

Fins al moment *APEIAB (Entitats) no està d'acord amb aquesta proposta. Considerem que estem davant un tema molt important per a les condicions de treball del sector i no el donem per tancat. És evident que els riscos psicosocials tenen una especial incidència en el nostre àmbit i per això necessiten ser tractats amb major atenció i constància, i en això consisteix la nostra proposta. El benestar del treballador/a no sols és essencial en si mateix, sinó que repercuteix directament en la qualitat de l'atenció a menors i les seves famílies.

Cap tema ni cap proposta estan tancades, per això continuarem treballant en totes elles. Punts com a jornada, salaris, llicències… encara no s'han abordat. El mes de setembre es reprendran les reunions per a això. Us mantindrem informats/as.

Continuem fent propostes, continuem treballant en el sector de protecció de menors.