Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 5 de maig 2024.

ENSENYAMENT PRIVAT

Reunió del 22 d'abril

XII CONVENI COL·LECTIU DE CENTRES D'ENSENYAMENT PRIVAT REGLAT SENSE CAP NIVELL CONCERTAT O SUBVENCIONAT

25/04/2024.

Aquest matí s'ha celebrat la segona reunió de la Mesa Negociadora del Conveni. Uns dies abans de la reunió, CCOO va enviar a totes les organitzacions les seves demandes quant a: jornada de treball, vacances i revisions salarials. De fet, CCOO ha estat l'única organització que ha enviat les seves propostes abans de la reunió. En primer lloc, hem exigit canvis importants en el conveni que, d'una vegada, permetin millorar les condicions laborals de les persones treballadores del sector, atès que es tracta, amb gran diferència, de les pitjors condicions laborals de tot l'ensenyament reglat.

Així doncs, hem traslladat a les organitzacions patronals els següents canvisurgents en el conveni:

JORNADA

• Adequar la jornada anual docent a la jornada setmanal i establir la jornada lectiva setmanal com a referència per a realitzar la contractació i el càlcul de la parcialitat de les jornades de treball.

• Rebaixa de la jornada lectiva setmanal a 25 hores i un màxim de 880 hores anuals quan no hi ha cursos d'estiu. En els centres amb cursos d'estiu, la jornada anual no podrà superar les 1.069 hores.

• La jornada complementària s'haurà de limitar a 5 hores setmanals i 176 o 237 hores anuals, segons els centres. Rebaixa de la jornada del personal titulat de suport a la docència fins a les 32 hores setmanals i 1.215 hores anuals.

• Rebaixa de la jornada del personal del personal de serveis generals fins ales 38 hores setmanals i 1.634 hores anuals. AMB CCOO LLUITES, AMB CCOO AVANCES

• Nova redacció per a aclarir i completar la interpretació de la jornada lectiva i de la jornada complementària del personal docent.

• Es recull nova regulació de la jornada per a la Formació Professional, ja sigui presencial o a distància, que resol els problemes que s'estan detectant en algunes empreses amb la interpretació abusiva de la jornada de treball.

• Es proposa aclariment de la consideració de les hores de mera presència com a temps de treball, ja que el conveni estableix actualment condicions contradictòries.

• Eliminació de la borsa de 90 hores addicionals i de la possibilitat de transvasar hores complementàries a hores lectives.

Clica en el document per veure tot el resum on també es parla de les vacances i salaris....