Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO veu llums i ombres en la Carrera Professional per Docents de les illes Balears

Des de la Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears, estem satisfets per aconseguir una demanda històrica del sindicat com és la carrera professional pels i les docents de les illes Balears, i al mateix temps decebuts perquè no resol el deute pendent amb la figura del tutor.

08/05/2023.
    Signatura Carrera Profesional per Docents

Dilluns, 8 de maig 2023

CCOO fa anys va començar en solitari la demanda de la carrera professional per als docents. Després de moltes negociacions i diverses Meses Tècniques, avui finalment signem les bases de la carrera Professional pels i les docents de les illes Balears, i celebrem que aquesta reclamació històrica de CCOO hagi estat una realitat.

Fa anys CCOO va detectar el greuge comparatiu que patien els docents enfrontdels funcionaris CAIB, que ja tenien a la seva retribució el complement de carrera professional. Aquest complement representa que, a un mateix nivell, uns funcionaris cobrin més que altres, cosa que no es podia entendre ni permetre. Per això, tot i les reticències inicials d'altres entitats, avui celebrem veure rectificat aquest greuge.

La Carrera Professional va ser negociada amb el Ministeri d'Educació i va quedar regulada per la nova llei LOMLOE, mancava la concreció autonòmica i en Balears es va incloure dins dels punts de l'acord de millores sociolaborals per docents, signat fa poques setmanes.

Pel moment, les Balears serà de les poques comunitats autònomes que ja compten amb la carrera professional, una carrera que millora les ja existents. S'ha treballat molt per millorar-la, i encara que no hem aconseguit tot el que demanaven, estem satisfets per tenir una bona articulació que facilita l'aplicació i contempla les diferents casuístiques dels i les docents que depenen de la Conselleria d'Educació.

Consta d'una part consolidable, per a tot el personal docent sempre que es passi una avaluació positiva sobre les tasques i funcions docents, s'haurà de complir el requisit d'antiguitat de sis anys, fins a un total de tres trams; i també consta d'una part no consolidable per equips directius, coordinadors i altres càrrecs segons la tipologia del centre, també sempre que passin la seva corresponent avaluació.

Però també estem decebuts, ja que des de CCOO vàrem insistir i lluitar a les negociacions perquè a les Balears fora reconeguda la figura del tutor, una funció que entenem elemental i essencial per l'atenció i participació de les famílies al procés educatiu dels seus infants, un càrrec essencial com a nexe d'unió entre els centres educatius i les famílies, una qüestió que cobra molt depes a l'esperit tant a la nova llei educativa (LOMLOE), com a la Llei educativa de les Illes Balears (LEIB). Malauradament continua sense estar prestigiada i reconeguda com correspon. Demanaven i esperàvem que fos reconeguda a la carrera professional, però no hem obtingut el reconeixement del tutor a la part no consolidable de la carrera professional, assumpte que considerem l'assignatura pendent d'aquesta Conselleria d'Educació.

Als acords de millores ja vàrem obtenir, simplement posant seny, que els tutors que estaven a mitja jornada, cobressin íntegrament el complement de tutor, ja de per si del tot insuficient; resultava incomprensible que només cobressin la meitat del complement, realitzant les funcions de tutor de forma íntegra i completa.

Des de CCOO serem molt exigents en el compliment d'aquesta carrera professional, en les comissions per revisar les condicions i millorar les quanties econòmiques, així com ampliar el nombre de càrrecs i responsabilitats que donen lloc a percebre la part no consolidable, i el reconeixement de la funció essencial que desenvolupen molts de tutors i tutores en els nostres centres.