Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

CCOO torna a reivindicar la figura i el treball del professorat com el punt clau del sistema

El sindicat considera que és imprescindible que les administracions ho entenguin així i afirma que els reptes més importants continuen sent millorar l'atenció a la diversitat i el benestar de la comunitat educativa, adaptar-se a les noves realitats i garantir l'èxit educatiu de tot l'alumnat

19/12/2022.
    CCOO reclama que portem massa temps esperant un Estatut Docent amb rang de Llei que contingui tots els elements que el professorat necessita urgentment

En el Ple del Consell Escolar de l'Estat del 13 de desembre, CCOO ha reiterat que els desafiaments als quals ha de donar resposta el nostre sistema educatiu són, entre altres:

Millorar l'atenció a la diversitat de tot l'alumnat.Millorar el benestar de la comunitat educativa.Adaptar-se a les noves realitats, com és l'ús equitatiu i inclusiu de les noves tecnologies.Millorar les condicions i la formació de nens i nenes, adolescents i joves perquè puguin enfrontar-se amb èxit a un futur carregat d'incerteses, en una societat canviant, en la qual cada dia més els drets democràtics, que tants esforços i sacrificis va suposar conquistar estan sent qüestionats.En aquest context, CCOO sempre ha reivindicat la figura i el treball de les i els docents com el punt central i clau del sistema, i jutja imprescindible que totes les administracions ho entenguin així.

El professorat s'esforça dia a dia i posa tota la seva implicació, motivació, coneixements i formació al servei de la societat, però necessita que se li retorni el reconeixement adequat, sobretot en el que té a veure amb les seves condicions de treball, que redunden en la millora de la qualitat, l'equitat i la inclusivitat del nostre sistema educatiu.

Per tot això, per a CCOO és necessari:

Reduir l'horari lectiu i la jornada laboral del professorat.Augmentar les plantilles docents i millorar les ràtios.Regular específicament la salut laboral del professorat i els seus riscos psicosocials.Dotar al sistema educatiu de més perfils de suport, reforç i orientació.La formació permanent ha de poder fer-se en horari laboral i la seva formació inicial ha d'anar compassada amb la complexitat que el desenvolupament de la seva labor educativa necessita.Revisar l'ingrés i l'accés a la funció docent, de caràcter pedagògic, dotant de recursos una fase de pràctiques realment formativa i ben planificadaConcretar les funcions del professorat per a evitar l'acumulació de tasques i l'excés de burocràcia.Pujar el seu grup i nivell funcionarial i millorar les seves condicions de jubilació.Finalment, CCOO denuncia que portem massa temps esperant un Estatut Docent amb rang de Llei que contingui tots els elements que el professorat necessita urgentment i que contempli una veritable carrera professional atractiva, articulada i ben incentivada.