Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Marxa a Madrid per a exigir increments salarials dignes, que mantinguin el poder adquisitiu dels salaris

3 de novembre, 12h, Madrid, Plaza Mayor

02/11/2022.

• PERQUÈ: Encara que a l'agost i setembre el ritme de la pujada dels preus s'ha moderat, la taxa d'inflació continua sent molt alta, 8,9%, i sobretot s'han encarit els aliments un 14,4%, la major pujada de la història.

• PERQUÈ: Els salaris no són els responsables de la forta pujada de la inflació.

• PERQUÈ: Les empreses continuen tenint importants beneficis i continuen repercutint en els seus preus la pujada dels carburants i l'electricitat, contribuint a la pujada de la inflació.

• PERQUÈ: Aquestes pujades de preus, juntament amb el repunt dels tipus d'interès i el major cost de l'habitatge, estan encarint productes bàsics i serveis imprescindibles per a les llars, limitant el seu poder de compra i generant situacions de desigualtat i pobresa.

• PERQUÈ: els salaris han de créixer, per a garantir el poder de compra.

• PERQUÈ: L'empresariat d'aquest país segueix és la seva obstinació de bloquejar el desenvolupament de la negociació col·lectiva, amb l'objectiu de no pujar els salaris perquè el cost d'aquesta crisi caigui una vegada més sobre les treballadores i treballadors. Amb això, estan generant una situació de conflicte, en no pocs sectors i en moltes empreses del país.

• PERQUÈ: El salari mínim interprofessional (SMI) ha d'incrementar-se no sols al 60% de la mitjana salarial, sinó que ha de tenir en compte la inflació.

• PERQUÈ: Si l'únic llenguatge que entén l'empresariat és la mobilització, UGT i CCOO seguirem duent a terme processos de mobilització per a desbloquejar la negociació dels convenis col·lectius i aconseguir la millora dels drets laborals i salaris que permetin mantenir un nivell de vida digne.

• PERQUÈ: La pèrdua de poder adquisitiu dels salaris és inassumible, un polvorí social, i un seriós hàndicap per a la recuperació econòmica.Per tot això, UGT i CCOO cridem a tots els treballadors i treballadores a a participar en la gran mobilització que hem convocat per al 3 de novembre a Madrid.Només amb la mobilització i la força sindical som capaces de canviar les coses.