Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 19 d?abril 2024.

APLICACIÓ DE LA LLEI ORGÀNICA 8/2021

CCOO insisteix que es doti als centres del personal necessari per al desenvolupament de la figura de coordinació de benestar per a la infància i l'adolescència

El sindicat exigeix, a més, la convocatòria de l'Observatori Estatal de la Convivència Escolar, on portarà una bateria de propostes concretes per a la seva aprovació en la comissió permanent d'aquest organisme.

04/10/2022.

URL | Código para insertar

El malestar que els centres educatius transmeten a la nostra organització sindical és creixent: una vegada més, l'Administració educativa els assigna funcions que són clau per al desenvolupament integral del seu alumnat, però sense comptar amb els recursos de personal necessaris perquè aquestes funcions puguin desenvolupar-se amb garanties.

CCOO ja va posar damunt de la taula, en l'informe que va presentar a l'inici de curs, la situació d'aquesta figura de coordinació de benestar per a la infància i l'adolescència –que els centres han de tenir des de l'1 de setembre de l'any en curs– en cadascuna de les CC. AA. O bé no se'ls assigna una disponibilitat horària lectiva per al desenvolupament de les més de deu funcions previstes o aquesta és escandalosament insuficient, la qual cosa deixa al professorat davant unes tasques que reconeixen essencials, però per a les quals no compten amb el temps per a desenvolupar-les de manera adequada ni, en la majoria dels casos, de la formació suficient.

Per això, el sindicat exigeix per carta la convocatòria del plenari de l'Observatori Estatal de la Convivència perquè les organitzacions presents puguin fer les propostes que permetin afrontar les necessitats reals dels centres educatius entorn del benestar i la protecció de la infància i fer-les-hi arribar al Ministeri d'Educació i a la resta de les administracions educatives.

La proposició que CCOO portarà a aquest òrgan és clara: les administracions educatives han de garantir un contingent extra de plantilla a jornada completa del perfil de serveis a la comunitat o d'una figura anàloga en tots els centres; i, de manera complementària, impulsar les xarxes públiques de formació del professorat perquè els i les docents d'aquests centres pugui accedir a la formació que aquesta important i sensible matèria requereix.