Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

CCOO reprèn les mobilitzacions el 14 de juliol per a exigir un acord en matèria salarial i de drets per a les i els empleats públics

El pròxim 14 de juliol de 13 a 15 hores davant el Congrés dels Diputats, coincidint amb el debat sobre l'Estat de la Nació.

11/07/2022.
    Salari o conflicte

Madrid, 11 de juliol de 2022

CCOO passa a l'ofensiva i anuncia avui en roda de premsa que davant la conjuntura econòmica preocupant per la imparable pujada de la inflació i davant la falta de diàleg amb l'Administració per a iniciar la negociació d'un nou acord salarial i de condicions de treball i la passivitat del govern per a donar resposta a les justes reivindicacions de tres milions tres-centes mil persones treballadores al servei de les administracions públiques, represa el calendari de mobilitzacions amb una concentració el dijous 14 de juliol, enfront del Congrés dels Diputats, coincidint amb el debat sobre l'Estat de la Nació.

Humberto Muñoz, coordinador de l'àrea pública de CCOO, ha denunciat “la falta contumaç de diàleg amb el govern d'Espanya en matèria de negociació col·lectiva en els sectors públics”. CCOO porta més d'un any instant i demandant amb força i mobilitzacions prèvies al fet que el govern obri el fòrum de negociació col·lectiva específic de les empleades i els empleats públics aconseguint, el mes de maig, el compromís de la secretària d'Estat de Funció Pública de convocar la taula general, una situació que no s'ha produït encara. “Davant un panorama econòmic preocupant per la creixent pujada de la inflació, les tres milions tres-centes mil persones al servei de les administracions públiques reivindiquen un nou acord salarial i de condicions de treball, que garanteixi el poder adquisitiu, recuperi drets retallats en anteriors crisis i avanç en la millora substancial de la normativa i les condicions de treball per a aquest col·lectiu”. En aquest sentit, Humberto Muñoz, ha demanat un increment salarial d'acord amb el període d'inflació a l'alça, que abast també a les plantilles públiques i al sector públic empresarial, que porten anys sofrint una pèrdua de poder adquisitiu. Així mateix, ha recalcat que les empleades i els empleats públics han complert amb el seu treball, especialment en els anys de pandèmia, i han participat en la vertebració d'aquest país a través de la prestació d'uns serveis públics que són essencials i necessaris; el govern ha de mostrar sensibilitat i abordar el seu compromís de convocar una taula general per a atendre les seves reivindicacions. Així mateix, Humberto Muñoz emmarca la convocatòria de mobilitzacions que reprèn l'àrea pública de CCOO el pròxim 14 de juliol amb una concentració enfront del Congrés dels Diputats, dins de la campanya confederal Salari o Conflicte.

Unai Sordo, secretari general de CCOO, ha reivindicat “una pujada salarial i la modernització dels serveis públics per a poder ser útils a la societat i ha denunciat que no s'hagi complert el compromís adquirit pel Govern de convocar una taula general per a negociar un nou acord salarial i de condicions de treball”. Unai Sordo ha recordat que els serveis públics són claus per als drets de la ciutadania perquè “la deterioració del públic acaba en la privatització” i per això ha advertit al Govern que “és necessària una modernització logística, millorar les condicions salarials d'aquest col·lectiu i posar en marxa mesures que incideixin en la qualitat dels serveis públics”.

CCOO exigeix un pacte que garanteixi el poder adquisitiu, recuperi drets retallats en anteriors crisis i avanç en la millora substancial de la normativa i les condicions de treball de les empleades i empleats públics i, així mateix, l'inici de la negociació de les matèries compromeses, entre les quals destaquen el desenvolupament i actualització tant del EBEP com de l'Estatut Marc; la Llei de Funció Pública de la AGE; canvis normatius en matèria d'igualtat; i altres com la carrera, promoció i classificació professional; la jornada de 35 hores; el desbloqueig de la taxa de reposició i el pla d'ocupació per al rejoveniment de les plantilles; jubilació anticipada i parcial; digitalització i modernització de les administracions públiques; reconeixement del sector públic empresarial; derogar els decrets de retallades prèvies; assumptes i matèries de salut laboral; la congelació salarial del Servei Exterior, etc.