Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

Adaptació del contracte fix-discontinu a la Reforma Laboral

XI Conveni Col·lectiu de centres d'ensenyament privat de règim general o ensenyament reglat sense cap nivell concertat o subvencionat

16/06/2022.
    Adaptació del contracte fix-discontinu

Amb l'objectiu d'adaptar el text del XI Conveni Col·lectiu a la Reforma Laboral, el passat 10 de juny es van acordar en Mesa Negociadora una sèrie de modificacions de l'article que regula el contracte fix-discontinu i que representen un avanç significatiu en matèria de contractació:

• Podrà realitzar-se a temps complet o parcial. S'exclou al personal docent curricular, per la qual cosa no podran ser contractats sota aquesta modalitat, havent de ser el seu contracte l'indefinit a temps complet o a temps parcial.

• Quan els treballs que justifiquin la contractació mitjançant aquesta modalitates prolonguin durant els dies previs i posteriors als períodes sense activitat de Nadal i Setmana Santa, l'empresa mantindrà l'alta efectiva de les persones fixes-discontínues durant aquests períodes amb tots els drets inherents.

• La crida es realitzarà per escrit i la notificació es produirà amb una antelació mínima de 7 dies a l'inici de l'activitat.

• L'antiguitat es calcularà tenint en compte tota la durada de la relació laboral ino el temps de serveis efectivament prestats.

• L'empresa haurà d'informar les persones fixes-discontínues i a la representació legal de les persones treballadores sobre l'existència de llocs de treball vacants de caràcter fix-ordinari, de manera que aquelles puguin formular sol·licituds deconversió voluntària.

• Es recull la intervenció de la RLT en diferents fases del procés com a garantia addicional en la correcta utilització d'aquesta modalitat contractual.