Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

CCOO, negociació col·lectiva i XII Conveni

24/05/2022.

Davant les informacions difoses per alguna organització sindical present en la Mesa Negociadora, volem recordar el paper que CCOO ve jugant en el sector des de 2019. En aquest sentit, i perquè uns altres deixin d'apuntar-se mèrits que no els pertanyen, perquè signen acords quan cal defensar drets i baixen el cap quan cal confrontar, fem un repàs als esdeveniments que ens han portat fins a la situació actual:

- Al maig de 2019, CCOO no va signar el XII Conveni Col·lectiu. La resta dels sindicats sí que el van rubricar, deixant-nos en solitari en la defensa dels drets de les treballadores del sector.

CCOO va convocar un dia de vaga, àmpliament seguida en els centres de treball.

- Al setembre de 2019, CCOO va realitzar una consulta a la Comissió Paritària del Conveni perquè es pronunciés sobre l'inadequat enquadrament de les educadores en el grup 4 de cotització. La seva decebedora resposta, de la qual formen part UGT, ÚS i FSIE, va anar que no eren competents per a respondre a aquesta qüestió.

- Al gener de 2020, CCOO va promoure un acte de mediació perquè s'enquadrés a les educadores on els corresponia, en el grup 2 de cotització. No va haver-hi acord en la reunió celebrada, però es va decidir traslladar-ho a la Mesa Negociadora, en la qual la resta dels sindicats van acceptar, amb l'oposició de CCOO, que passassin al grup 3.

- Al juny i octubre de 2020, CCOO va subscriure una declaració, al costat de la resta d'organitzacions sindicals i patronals, en defensa del sector.

Clica aquí o en el document per a veure tot el repàs...

A les portes d'iniciar les negociacions del XIII Conveni Col·lectiu i vistes les actuacions de la resta de sindicats i la desídia de les patronals, el procés s'antulla replet d'obstacles per a la consecució de millores reals en les condicions laborals i retributives de les treballadores del sector.

Els incomoda que siguem el sindicat majoritari, que ostentem més del 40%de representativitat i que organitzéssim una vaga de gran repercussió mediàtica que va posar al descobert les seves vergonyes. Si la seva actitud continua sent la mateixa, el conflicte està servit. CCOO es converteix engarant que els interessos de les treballadores del sector estaran representats i defensats com es mereixen.