Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

23 de març: Concentració de CCOO junt amb altres organitzacions per a exigir la contenció dels preus de l'energia

Les organitzacions sindicals i la societat civil celebraran una jornada de reivindicació dimecres que ve, 23 de març, per a demanar la contenció dels preus de l'energia, que es protegeixi l'ocupació i que es freni la deterioració de les condicions de vida.

17/03/2022.

23M Menorca

La societat espanyola viu amb una profunda preocupació i gran malestar l'escalada desbocada dels preus que des de fa mesos se sofreix al nostre país. El mes de febrer passat la inflació va aconseguir una nova xifra històrica situant-se en el 7,6%, el seu nivell més alt des de 1986.

La tensió dels preus de l'electricitat, gas, els carburants i altres matèries primeres s'està traslladant al preu de la resta de béns i serveis que ja pugen de forma generalitzada. Les perspectives no són bones. Toca actuar amb celeritat.

El secretari general de CCOO, Unai Sord, ha demanat a la gent que surti al carrer, “perquè no es pot seguir en aquesta situació molt més temps”. CCOO ha convocat aquesta jornada al costat d'al costat d'UGT, UATAE, UPTA, FACUA i CEAV.

La convocatòria del 23M combinarà la presencialitat en l'àmbit laboral amb la presència als carrers. Així, al matí les concentracions tindran lloc en els centres de treball, mentre que a la tarda se celebraran marxes en diferents punts d'Espanya:

- Eivissa: a les 12h al C/Periodista Marià Tur i Tur

- Menorca: a les 18h a la Pça. August Miranda de Maó

- Mallorca: a les 19h recorregut des de la Pça. Espanya fins a la Pça. de la Reina.

Participa a les xarxes socials amb el hashtag #23M.

“La convocatòria del dia 23 obeeix al fet que el dia 24 la Comissió Europea té una importantíssima trobada on es prendran decisions per a habilitar la possibilitat real de contenir els preus absurds que ara mateix sofreix no sols la societat espanyola, sinó el conjunt Europa”, ha explicat Unai Sord en la roda de premsa per a presentar aquestes mobilitzacions.

El secretari general creu que hi ha marge per a fer coses, entre elles modificar la forma per la qual es fixen els preus de l'energia que regeix ara a Europa. “Les nostres reivindicacions passen per prendre mesures que contribueixin a la contenció dels preus de l'energia, de la llum i del gas, que estan impactant en les economies familiars”, ha afegit.

MILLORAR L'ESCUT SOCIAL

“És important que el Govern tingui visió estratègica. A més, demanem protegir les llars vulnerables, allargant i millorant les mesures de protecció de l'escut social, que ha de reforçar-se en el pròxim període”, ha deixat clar el secretari general.

D'altra banda, veu necessari que es desacobli l'IPC de les rendes dels lloguers. “Cal prendre mesures que serveixin per a contenir l'encariment del lloguer, així com avançar també en una racionalització de l'ús del transport públic”, ha afegit.

“El que estem demanant és una política general de país que eviti que l'impacte d'aquesta crisi i de la guerra afecti les rendes més baixes i al teixit productiu, que són els que més sofreixen les crisis. Moltíssims autònoms i empreses estan tenint sobrecostos que cal intentar frenar amb la contenció dels preus energètics”, segons *Unai Sord.

REDUIR LA FISCALITAT AGREUJA EL PROBLEMA

El secretari general també ha posat l'accent que la reducció de la fiscalitat “no sols no reduirà res, sinó que agreujarà el problema”. “Una cosa és que es prenguin mesures temporals i una altra és la que estan fent alguns i algunes, que és aprofitar que el Pisuerga passa per Valladolid per a promoure una baixada d'impostos que oculta l'arrel del problema”, ha deixat clar.

En aquest sentit, ha insistit que “una cosa és tocar temporalment les figures impositives i una altra aprofitar per a ficar per mitjà un programa polític que portaria a la ruïna al país en el mitjà termini”.

Respecte al pacte salarial, el secretari general ha apuntat que les mesures que es prenguin en matèria de contenció de preus energètics són “molt importants” de cara a facilitar un pacte salarial a Espanya.

Enllaços relacionats
    Enllaços relacionats