Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

CCOO titlla d'insuficient la proposta d'Estatut Docent presentada pel Ministeri d'Educació i FP

El sindicat considera que l'esborrany no conté els elements necessaris per a complir amb l'objectiu de millorar la professió docent i les condicions del professorat i, per tant, no pot ser considerat com un punt de partida acceptable per a una negociació.

28/01/2022.

CCOO critica que el Ministeri vulgui sortir del pas presentant un document sens dubte insuficient, amb l'única pretensió de complir amb el termini màxim d'un any per al seu desenvolupament que estableix la LOMLOE, sense que de l'esborrany es desprengui un interès real per reconèixer i millorar la professió docent i les condicions del professorat. El document presentat avui en la taula de negociació docent conté propostes parcials i difuses en relació amb la formació inicial, la formació permanent, l'accés i ingrés docent i la carrera professional. Cap d'elles progressa en la línia de millorar i homologar les condicions del professorat ni de solucionar els problemes més importants.

La Federació d'Ensenyament de CCOO sosté que, per a complir realment la seva funció, l'Estatut Docent ha d'incloure, entre altres qüestions, les següents:

• Una millora i equiparació de les condicions laborals, amb especial rellevància de la reducció de la càrrega lectiva amb caràcter general i bàsic.
    • Una reducció de les ràtios que permeti un acompliment professional de qualitat.
    • Una millora i homologació de les llicències i permisos i de les mesures d'acció social.
    • Regular la jubilació docent anticipada, voluntària i incentivada. Una revisió de la jubilació d'aquells i aquelles docents que, pertanyent a la Seguretat Social, requereixen de fórmules que permetin la seva homologació a la fórmula de les Classes Passives.
    • L'homologació de les condicions laborals i retributives del professorat, la seva revisió a l'alça i l'avanç cap a un cos únic docent.
    • Una veritable carrera i promoció professional vertical i horitzontal, i una promoció dels funcionaris de cossos dels subgrups A2 a cossos de subgrup A1.
    • Una millora real de la formació inicial i no sols sedassos per a reduir les persones que accedeixen a ella, i les egressades i egressats.
    • Avanços importants en formació permanent que assegurin l'accés al professorat a ella, amb recursos i dins de l'horari laboral.
    • Una revisió de l'ingrés i accés a la professió docent per a, després del procés transitori per a l'estabilització i la reducció de la temporalitat, millorar la selecció del perfil de professorat amb especial rellevància en els aspectes pedagògics i una immersió real en la professió amb una fase de pràctiques realment formativa i ben articulada.

CCOO exigeix al Ministeri que presenti un document des del qual es pugui treballar per a complir amb els urgents i ineludibles objectius de dignificar la professió docent i millorar les condicions del professorat.

A més, el sindicat ha exigit que es reguli de manera immediata el pas a l'A1 del cos de Professorat Tècnic d'FP, aprovat en la LOMLOE. La Federació d'Ensenyament de CCOO considera inassumible l'enorme i incomprensible retard. El procediment ha de ser àgil i automàtic, ha d'iniciar-se simultàniament en totes les CCAA i estar obert de manera permanent per a les persones que puguin complir els requisits amb posterioritat. Ha d'assegurar-se també que el professorat de les 10 especialitats que queden en el cos singular puguin accedir també a l'A1 si compleixen el requisit de titulació. D'altra banda, és necessari que es reguli un complement d'equiparació salarial per al professorat tècnic d'FP que no compleixi amb el requisit per al pas a l'A1.

El sindicat també ha plantejat la qüestió de la situació dels ensenyaments artístics i la necessitat d'iniciar el tràmit de la nova llei específica. A més, ha expressat la necessitat de reunir el grup de treball de Ceuta i Melilla i el d'Exterior, i de tractar específicament la problemàtica situació de la Conselleria del Marroc.

Així mateix, CCOO també ha manifestat la gran preocupació per la situació actual de la pandèmia en els centres educatius i la inacció de l'Administració a l'hora de prendre mesures per a assegurar la presencialitat segura, ressentida per la relaxació de les mesures implementades el curs passat i l'eliminació de recursos extra sense que es faci res sobre aquest tema.