Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

CCOO exigeix a les administracions educatives la volta a les mesures de seguretat Covid del curs passat

• Davant la possibilitat d'un nou tancament en l'Educació

El sindicat va advertir de manera reiterada sobre les conseqüències d'eliminar les mesures implementades durant el curs 2020-2021 per raons de prudència davant la pandèmia i criteris educatius. Els índexs actuals han demostrat l'evident de l'error comès pel Ministeri d'Educació i les CC. AA. en la Conferència Sectorial.

21/12/2021.
El sindicat va advertir de manera reiterada sobre les conseqüències d'eliminar les mesures implementades durant el curs 2020-2021.

Durant el curs passat les mesures de reducció del nombre d'estudiants per classe, de manteniment de distàncies de seguretat i les associades als protocols de seguretat i salut es van demostrar eficaces per a generar una volta segura a les aules i mai degueren relaxar-se, encara que CCOO va plantejar que en moltes casos es van quedar curtes.

En aquests moments, ens trobem amb un gran augment de casos i brots en tots els centres educatius, que afecten especialment les i els estudiants de les etapes sense el seu alumnat vacunat. Evidentment és necessari accelerar la vacunació de les i els menors de 12 anys, però, a més, seguint les indicacions de les persones expertes, en el context epidemiològic actual aquesta no ha de ser l'única mesura.

CCOO exigeix al Govern i a les CC. AA. la recuperació de les mesures del curs passat per a garantir la seguretat i la salut en tots els centres educatius i que no correm el risc que es produeixi un escenari, gens desitjable, de tancament generalitzat en l'educació.