Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

Ni una passa enrere: Milers de persones es mobilitzen en tot l'Estat per a exigir al Govern millores en els drets d'empleades i empleats públics

Convocades per CCOO, primer sindicat de les Administracions Públiques, han demanat el compliment dels acords per a la millora de l'ocupació pública i la recuperació de la senda de la negociació.

10/11/2021.
    Balears 1

Milers de persones han sortit avui a partir de les 11.00 hores als carrers i s'han concentrat davant les delegacions i subdelegacions del Govern de la immensa majoria de províncies de l'Estat i davant el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública a Madrid per a demandar millores en els drets laborals d'empleades i empleats públics, arrabassats durant la crisi econòmica i encara no recuperats. Durant la mobilització celebrada a Madrid, CCOO ha lliurat una carta dirigida a la ministra María Jesús Montero en la qual explica que “les empleades i empleats públics han de veure reconegut el seu esforç més enllà de les bones paraules, aplaudiments o reconeixements, la qual cosa ha de concretar-se en una aposta per la millora del poder adquisitiu, les condicions de treball i ocupació, així com en l'increment de plantilles, clarament minvades a conseqüència de l'anterior crisi econòmica del 2008 i empitjorada en els anys 2010 i 2012”.

Les mobilitzacions suposen el punt de partida d'una campanya més àmplia en la qual CCOO posa el focus en la necessitat d'augmentar la despesa pública en els serveis públics i aconseguir millores en les condicions laborals dels més de tres milions d'empleades i empleats del sector.

El sindicat demana recuperar la despesa social anterior a la crisi i garantir els drets de la ciutadania que l'austeritat extrema va empitjorar, amb copagaments o dificultats d'accés als serveis públics, entre altres. Així mateix, recrimina al Govern l'incompliment dels acords d'ocupació pública i exigeix resoldre les matèries pendents corresponents a l'II Acord per a la millora de l'ocupació pública de 2018 i, més recentment, de 5 de juliol de 2021, que inclou la negociació d'un III Acord bianual per a continuar millorant l'ocupació pública i les condicions de treball i salarials.

Consulta les reivindicacions al document associat.