Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO anuncia mobilitzacions per a exigir la millora dels serveis públics i la recuperació dels drets d'empleades i empleats del sector

El pròxim 10 de novembre delegades i delegats de CCOO, primer sindicat de les Administracions Públiques, es manifestaran amb la finalitat de pressionar al Govern central per a recuperar la senda de la negociació i el compliment dels acords per a la millora de l'ocupació pública.

09/11/2021.
    concentració

La Confederació Sindical de CCOO mobilitzarà als seus delegats i delegades sindicals del conjunt de l'Àrea Pública dimecres 10 de novembre de 2021, per a exigir un augment de la despesa pública en els serveis que garanteixen els drets de la ciutadania, així com per a aconseguir la recuperació dels drets arrabassats als més de tres milions d'empleades i empleats públics.

Aquesta mobilització consistirà en concentracions a les 11.00 hores davant les seus de les subdelegacions del Govern de la immensa majoria de províncies d'Espanya, i davant la seu del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública en el cas de Madrid.

Respecte als serveis públics, Espanya ha de recuperar la despesa social anterior a la crisi econòmica per a acostar-se als països del seu entorn i, sobretot, garantir els drets de la ciutadania que l'austeritat extrema va empitjorar, amb copagaments o dificultats d'accés als serveis públics, entre altres. En la mateixa mesura, cal millorar les seves condicions laborals.

Des de CCOO recriminem al Govern l'incompliment dels compromisos adquirits amb el sindicat. S'ha de resoldre la resta de les matèries que encara estan pendents de l'II Acord per a la millora de l'ocupació pública de 2018, i més recentment en l'Acord de 5 de juliol de 2021, que inclou la negociació d'un III Acord bianual per a continuar en la millora de l'ocupació pública i de les condicions de treball i salarials. Així, cal garantir:

• Salaris: és necessari recuperar el poder adquisitiu perdut per les empleades i empleats públics durant la crisi. Es van perdre entre 11 i 18 punts de capacitat de compra, i només s'han recuperat 4 fins ara. El Govern va imposar, sense negociació, una pujada salarial del 0,9% en 2021 i ara, en el Projecte de Llei de PGE de 2022, del 2%, mesures que no avalem perquè s'allunyen dels objectius marcats de recuperació del poder adquisitiu. També cal recuperar i incrementar els fons addicionals com a part de les pròpies retribucions.
    • Ocupació: hem de recuperar l'ocupació pública perduda i escometre el necessari rejoveniment d'unes plantilles, en l'actualitat amb un alt percentatge en edat pròxima a la jubilació. En cas contrari, es posa en qüestió la continuïtat dels serveis públics amb eficàcia, qualitat i universalitat de la prestació.
    • Estabilització de l'ocupació: mitjançant processos amb les màximes garanties jurídiques, per a aconseguir els objectius de donar estabilitat a les plantilles i acabar amb la xacra que suposa la temporalitat. És necessari eliminar qualsevol limitació en la taxa de reposició per a fer realment efectiva i duradora la reducció de la temporalitat a menys del 8% de les plantilles en tots els sectors públics, incloent la totalitat del sector públic empresarial, així com els centres de recerca, no sols en llocs estructurals, sinó en tots aquells que han de ser considerats com a tals, i que, en la seva majoria, estan coberts de manera alegal, il·legal o en frau de llei, a través de figures com a programes, obres i serveis, etc.
    • Cal impulsar la negociació d'un Acord marc per a l'Administració Local respectant el dret a la negociació col·lectiva en cada àmbit. És urgent la derogació de la Llei 27/2013 de racionalització i sostenibilitat de l'administració local.
    • Recuperar i estendre la jornada de 35 hores, amb les adaptacions oportunes en els diferents sectors per a fer-la realment efectiva, desvinculant-se dels objectius de dèficit, una cosa encara pendent en moltes administracions públiques i sector públic empresarial.
    • Aprovar els plans d'igualtat i de mesures de corresponsabilitat i conciliació, a més dels protocols d'assetjament sexual i per raó de sexe.
    • Incrementar substancialment els havers reguladors dels grups de l'A2 a l'E, per a evitar que es continuï deteriorant la qualitat de les pensions de classes passives.
    • Resulta necessari i urgent escometre la resta de desenvolupament de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, pendent des de la seva publicació en 2007, tant quant a la garantia de compliment dels acords, com a la millora per a l'accés a l'ocupació pública, l'obligatorietat de resoldre les ofertes d'ocupació pública (OEP), l'agilitació dels processos selectius, amb convocatòries amb caràcter anual que contemplin especialment les places vacants ocupades per personal temporal, la provisió i promoció interna, la carrera professional, l'avaluació de l'acompliment, qualificació i classificació professional, la culminació de la disposició transitòria tercera, la mobilitat interadministrativa i la regulació del teletreball, etc.
    • Servei Exterior: recuperació del poder adquisitiu i exigència de ple dret a la negociació col·lectiva. No es pot permetre per més temps que el personal porti 12 anys sense actualització salarial, així com facilitar el desenvolupament democràtic del procés d'eleccions sindicals en aquests moments posats en marxa.
    • Actualització de les indemnitzacions de residències per a Illes Balears, Canàries, Ceuta i Melilla.
    • Constitució de la Mesa de Diàleg per al sector públic empresarial.