Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 de març 2024.

Resum de la Mesa Sectorial d'Educació 29-10-21

  • Peticions cursades a la Conselleria: Registre MSE

Oferta d’ocupació pública d’educació per als anys 2022, 2023 i 2024.

29/10/2021.

Aquest matí ens hem reunit per tractar com a únic punt de l'ordre del dia la convocatòria d'oposicions del període del 2022 al 2024.

El Conseller ens ha notificat el nombre de places que es té previst convocar durant les tres pròximes convocatòries d’oposicions que es convocaran entre els anys 2022, 2023 i 2024, en total 3527, de les quals s’ofertaran devers 1400 en 2022; en principi, una quantitat semblant al 2023 i un mínim d’unes 700 places al 2024, pendent de tancar el comput final.

Per altra banda, i en relació a les taxes de reposició i d’establitat, es troben en l’obligació de publicar la proposta abans de dia 1 de desembre, tal i com estableix el Decret 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per reduir la temporalitat en l’ocupació pública (Decret d’Iceta). En aquest cas, encara tenen pendent de realitzar una consulta a serveis jurídics en relació a un nombre de places, del cos tècnic d’FP, per veure si es poden ofertar com a tal, per haver estat ofertades anteriorment, o si per el contrari, les han de passar ja al cos de secundària.

La Directora General de Personal Docent en notifica que a finals de novembre publicaran la convocatòria d’oposicions de 2022 amb el número de places i especialitats convocades.

El Cap de Secundària explica, per altra banda, que com que no saben com quedarà finalment el decret abans esmentat, de no treure les places en la convocatòria de 2022 es podrien perdre i donada la incertidumbre, prefereixen convocar ja les oposicions per 2022.

Des de CCOO hem demanat:

  • Que faci públic l’informe de les persones que a educació podria haver-hi en situació d’abús de temporalitat i el què comportarà aquesta situació.
  • Transformar en orgàniques les places vacants que s’estan ofertant i cobrint des de al manco fa 3 anys, tal i com estableix el RD 14/2021.
  • Mentre conclouen les negociacions d’accés a la funció pública a nivell estatal, que es flexibilitzin a nivell autòmic, al manco els següents aspectes:
  1. Començar per la defensa de la programació per tal que quedi constatada la capacitat pedagògica i didàctica dels docents amb anys d’experiència en la docència.
  2. Que els supòsits pràctics siguin aplicacions d’aula d’un nivell curricular com a màxim de segon de Batxillerat.
  3. Donar el màxim de pes que es pugui a l’experiència docent en el còmput del concurs.
  • Tenint en compte, la idiosincràsia de les nostres illes, quan a nivell estatal es parli de les condicions que regiran les llistes d’interins, li hem demant al sr. Conseller que defengui la postura de no incorporar mesures que estan operatives en altres comunitats, com per exemple, que per estar en llistes s’hagi de superar el primer examen.
  • I per últim, i ja que només ens han aprovat la pujada del 2% per al proper curs, que hi hagi un compromís real per compensar l’esforç i la sobrededicació dels docents d’aquesta comunitat convocant una mesa per negociar de veritat els punt del 2n Acord de millora (reducció d’hores lectives…).

Documentació associada
Documentació associada