Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

Resum de la roda de premsa de la Junta de Personal Docent de Mallorca - Resolucions del ple del 13 d'octubre de 2021

La Junta denuncia una vegada més la pèrdua de poder adquisitiu dels empleats públics des de fa anys.

27/10/2021.
    resolucions roda de premsa

RODA DE PREMSA RESOLUCIONS DEL PLE DEL 13 D’OCTUBRE DE 2021

Sobre els Pressuposts Generals de l’Estat per al 2022 (2%)

Davant l’anunci del Govern de l’Estat de pujar el sou del personal funcionari un 2% per a l’any 2022, la Junta denuncia una vegada més la pèrdua de poder adquisitiu dels empleats públics des de fa anys; ja que l’IPC d’enguany està per damunt d’aquest 2%. També reclama el pagament immediat del 2,9% de l’augment previst per als anys 2020 i 2021.

Pel que fa a les intencions del Govern de les Illes Balears, després de les reunions que s’han produït en l’àmbit de la Funció Pública, la Junta de Personal sol·licita el pagament del 2% fixat per l’Estat en tots els conceptes de la nòmina, i no només en les retribucions bàsiques, tal com s’ha acordat a la mesa de funció pública fa unes hores.

Si no es dona aquesta condició, es reserva el dret de convocar mobilitzacions amb els altres sectors afectats de la Funció Pública de les Illes Balears.

Valoració de l’inici de curs

El Ple de la Junta expressa el seu desacord per la tornada a les ràtios anteriors a la pandèmia, ja que s’haurien d’haver mantingut les ràtios al voltant dels 20 alumnes per aula. L’escola ha estat un lloc segur, malgrat els efectes de la pandèmia.

No està d’acord amb l’horari lectiu del professorat de secundària, formació professional i règim especial que veu com s’incompleix el compromís de la Conselleria d’Educació de fixar la seva jornada lectiva en 18 hores setmanals, tal com recull l’Acord marc de 2015. També ha demanat que es facin passes per l’establiment de la jornada màxima del cos de mestres en 23 hores setmanals.

Religió en els centres públics

La Junta de Personal defensa que totes les religions han de quedar fora dels centres públics, ja que l’escola laica ha de fomentar espais de diversitat, d’acceptació de les diferències i d’inclusió. Allò que forma part de l’esfera privada i íntima de les famílies i dels llocs de culte no ha d’envair els espais públics que són de tothom.

Valoració del nou Reglament Orgànic de Centres (ROC)

Expressa el seu rebuig al nou ROC, per diferents qüestions. Perquè atorga al director del centre les funcions que fins ara pertocaven a l’equip directiu. S’oposa a l’avaluació del professorat, si aquesta ha de servir per a establir jerarquies entre el professorat i per a consolidar diferències salarials. També rebutja els perfils de les places docents i la selecció encoberta del professorat .

Sobre el pressupost autonòmic d’Educació per al 2022

El Ple de la Junta de Personal Docent no Universitari reclama que el pressupost destinat a Educació per a l’any 2022 compti amb la dotació adequada per a atendre les necessitats del sistema educatiu de les Illes Balears. Cal que l’Educació sigui una prioritat del Govern de les Illes Balears i que això vagi més enllà de les paraules.

Palma, 22 d’octubre de 2021