Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

XXIII CONVENI COL·LECTIU D'AUTOESCOLES

La reunió del passat 7 de setembre evidencia que les posicions entre CCOO i la patronal del sector segueixen molt distants

21/09/2021.
    Velocimetro

CCOO ha manifestat reiteradament que la nostra aposta per dignificar i regularitzar les condicions laborals de les persones treballadores continua sent la prioritat en aquesta negociació. La proposta que se'ns va presentar en l'última reunió dista molt dels objectius que ens hem plantejat per al nou conveni col·lectiu i no permet adequar les condicions retributives, especialment les del professorat, a la realitat del sector i a la responsabilitat que ostenten en el desenvolupament del seu treball.

La fórmula de treballar més per a cobrar més s'ha convertit en l'eix sobre el qual la patronal vol fer pivotar la negociació i aquí no ens trobaran. CCOO va manifestar el seu desacord i decepció amb aquest plantejament, i va traslladar la idea que per a començar a entendre'ns el primer és fixar unes taules salarials concordes a la responsabilitat que tenen les i els professors. Els increments proposats per a totes les categories professionals del 0% en 2020, 1,2% a partir de juliol de 2021, 1,5% per a 2022 i 1,5% per a 2023 ens semblen molt insuficients, ja que situaria el salari basi per al professorat en 1.113,3€ en 2023. Aquest és el canvi radical i substancial que anunciava la patronal?

A CCOO la proposta d'ampliació voluntària de la jornada laboral fins a les 40 hores setmanals, pagant aquestes 5 hores suplementàries a un 110% del valor de l'hora ordinària, tampoc ens convenç. El conveni ja regula en el seu article 9 la possibilitat de treballar més de 35 hores setmanals (incloent dissabtes i diumenges) i les seves compensacions. La flexibilitat que busquen ens sembla excessiva i mal pagada.

CCOO acudirà a la reunió del pròxim 23 de setembre amb la voluntat de dialogar, negociar i acostar postures. Per a això necessitem que la patronal mostri que veritablement té intenció d'avançar en un text que permeti fer un salt qualitatiu i quantitatiu en les condicions laborals de les i els treballadors de les autoescoles.