Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

CCOO considera clarament insuficients les mesures acordades en la Conferència Sectorial per a l'inici de curs

El sindicat exigeix que el Ministeri assumeixi el lideratge perquè les CC. AA. disposin els recursos necessaris per a mantenir ràtios baixes a les aules i comptar amb els reforços educatius.

25/08/2021.
    Fotograma de la Conferencia Sectorial de Educación del 25 de gosto de 2021 presidida por la ministra Pilar Alegría

El sistema educatiu arrossegava mancances molt importants abans de la pandèmia que aquesta ha agreujat enormement, especialment per a l'alumnat més vulnerable. La plantilla extra que es va afegir el curs passat ha demostrat ser imprescindible, encara que insuficient, i ha quedat clara l'eficàcia de les ràtios baixes per a millorar la qualitat educativa. El nombre d'estudiants per aula hauria de ser de màxim 20 en qualsevol etapa educativa, i per a això cal mantenir les contractacions del curs passat i incrementar-les en, almenys, 40.000.

No obstant això, els acords en la Conferència Sectorial permetrà a les CC. AA. eliminar tota la plantilla que considerin i retallar recursos. Des de CCOO considerem que aquesta situació és inassumible si volem fer front amb garanties als reptes educatius que tenim per davant i realitzar un desenvolupament en tota la seva extensió de la LOMLOE.

És urgent també abordar qüestions com l'atenció a la diversitat, l'increment de l'oferta educativa pública en totes les etapes i ensenyaments, l'estabilització del personal temporal i la millora de les condicions de treball.

En relació amb el professorat, és necessari reduir el seu horari lectiu, promoure el seu reconeixement i carrera professional, a més de millorar les seves condicions laborals.

És clarament inadequada la relaxació en les mesures de seguretat i salut, ja que establir requisits menys garantistes per a estalviar demostra que no hem après de la dura pandèmia que encara enfrontem. En aquest sentit, plantejar 1,5 metres de distància –fins i tot 1,2 m, que CCOO considera una irresponsabilitat–, sense el professorat extra necessari per a desdoblegar grups i baixar ràtios és irreal, perquè en una gran parteix aules això no és possible i per tant la distància serà menor de manera generalitzada, o es podria córrer el risc de tornar a situacions, gens desitjables, de semipresencialitat.

El sindicat rebutja que es rebaixin els requisits que permetien garantir la seguretat, la salut i els reforços educatius, ja que els fons que s'assignen a les CC. AA. haurien d'anar associats a mantenir i millorar les mesures del curs passat.

CCOO exigeix al Ministeri d'Educació i a les administracions educatives que rebutgin, d'una vegada per sempre, les polítiques de retallades i, per contra, incrementin la inversió per a millorar de manera estructural el nostre sistema educatiu. El sindicat promourà actuacions i mobilitzacions per a assegurar el manteniment i increment de les plantilles, i les necessàries mesures educatives i sanitàries.