Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 20 d?abril 2024.

Unai Sordo: "Aquest acord de pensions és la resposta a la necessitat d'un nou contracte intergeneracional a Espanya"

L'acord entre sindicats, patronals i Govern per reformular el sistema públic de pensions a Espanya es va oficialitzar aquest matí amb la presentació de la mateixa al Palau de la Moncloa. Després de l'acte de la signatura, el secretari general de CCOO, Unai Sordo, el va definir com "molt rellevant" perquè en la seva opinió s'ha recuperat, "una de les millors tradicions de la concertació social: conduir el sistema públic de pensions per la via dels consensos socials i polítics "

02/07/2021.
    Unai Sordo

Unai Sord no va amagar que aquest acord és molt satisfactori per al sindicat. Ni tampoc el fet que totes les parts intervinents en el mateix van modificar les seves posicions de partida. Però va voler deixar clar que el “diàleg social té tota la legitimitat” per a arribar a acords transcendents en matèria de pensions. Un acord que, en breu, “se sotmetrà a la sobirania popular”.

Després de definir el sistema públic de pensions com “un eix vertebrador del contracte social que ha de renovar Espanya en les pròximes dècades” , el secretari general va assegurar que l'acord aconseguit s'encamina a articular “un sistema de protecció suficient per a les pròximes generacions”.

També va aprofitar per a recordar la tasca que encara queda per davant: “A Espanya, tindrem un 50% més de persones pensionistes en les pròximes dècades que cobraran una pensió de major quantia i durant més temps. Hem d'oblidar les retallades i oferir respostes responsables que defineixin el marc d'increments en els ingressos del sistema”.

Per a Unai Sord, a l'entenimentat ofereix solucions als i les pensionistes d'avui, però sobretot, aquest “contracte social intergeneracional” és una demanda de la societat als qui avui tenen responsabilitats de representació col·lectiva a Espanya.