Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 24 d?abril 2024.

CCOO mostra la seva consternació i se suma a les manifestacions de dolor i condolença davant els últims assassinats masclistes

El sindicat exigeix al Ministeri d'Educació i a les administracions competents l'elaboració d'un pla d'àmbit estatal per a començar a erradicar les manifestacions de violència des dels centres educatius.

11/06/2021.
    CCOO se suma a las manifestaciones de dolor y condolencia ante los últimos asesinatos machistas

El nombre de dones assassinades ja suma l'esgarrifosa xifra de 18 en el que va d'any, sent sis el nombre de menors orfes per aquesta xacra. Ahir vam conèixer la trista i terrible notícia d'una menor assassinada més.

És insostenible i intolerable continuar mantenint aquesta situació i no posar tots els esforços, des de totes les institucions, per a donar fi a una xacra que assassina a dones, i que atenta tant amb la seva vida com amb la vida dels seus fills i filles, amb l'única fi de crear terror, por i sofriment.

L'educació és l'única eina de la qual disposem per a poder frenar a mitjà i llarg termini sòlidament les violències exercides contra les dones pel mer fet de ser-ho, i també dels seus fills i filles.

La violència vicària és part del masclisme i les seves múltiples formes, i des de la Federació d'Ensenyament creiem que l'única manera d'eliminar aquesta situació és donar el pes necessari a la coeducació, on en el centre estiguin la igualtat, el respecte, l'emancipació i la presa de decisions en llibertat, la qual cosa implica un canvi urgent en les polítiques educatives actuals.

Des de FECCOO lluitem perquè, d'una vegada per sempre, ens prenguem aquesta qüestió com una urgència general i posem en marxa un pla estatal de mesures per a l'erradicació de les violències en l'educació, que comptés amb propostes clares i els recursos necessaris perquè pogués ser assumit per les CC.AA., els qui s'haurien de fer corresponsables d'ell. En un context en el qual s'estan revisant els currículums i tots els continguts per al desenvolupament de la recentment aprovada llei, una de les prioritats ha de ser la de lluitar contra el sistema masclista i patriarcal que promou un model de ciutadania arcaic que suposa la reproducció de rols sexistes, conductes d'opressió i violència, així com el manteniment de masculinitats tòxiques que es veuen reforçades per un sistema permissiu. Aquesta batalla és de totes i de tots, ens interpel·la a tota la societat perquè en ella ens juguem moltes vides.

Hem d'assumir que les mesures públiques posades en marxa no estan sent efectives per a prevenir aquestes conductes que comencen en les primeres etapes educatives. Mentre reflexionem, decidim, impulsem mesures, prenem les regnes de les polítiques públiques i educatives, continua havent-hi assassinats i sofriment. Ha de ser una prioritat d'Estat erradicar la violència i educar en l'afecte mutu, l'enteniment, el consentiment, la llibertat d'elecció, la llibertat de ser i desitjar, així com la convivència plena i positiva.

Les víctimes no disposen de més temps, són necessàries solucions i mesures a curt, mitjà i llarg termini. L'educació és la nostra millor arma.

La Federació d'Ensenyament condemna severament els assassinats masclistes i exigeix al Ministeri d'Educació i Formació Professional, i a totes les administracions competents, un pla d'àmbit estatal contra les violències en els centres educatius. Ens posem a la disposició d'elles per a promoure una estratègia educativa global contra aquesta xacra. Perquè ens volem vives, lliures i unides. Ni una menys!

Condena radical de CCOO a una violencia machista que no cesa