Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

"MENYS ÉS MÉS"

CCOO realitza una campanya de mobilitzacions per a exigir la pròrroga de les contractacions en educació i un inici de curs segur

El sindicat s'ha dirigit a la ministra d'Educació i Formació Professional en diverses ocasions perquè aprovessin unes mesures que permetessin mantenir les contractacions d'aquest curs i ampliar-les en aquelles etapes en les quals no hi ha hagut presencialitat total aquest curs.

10/06/2021.
    Menys és més

Sota el lema “Menys és més”, la Federació d'Ensenyament de CCOO està realitzant una campanya descentralitzada, en les diferents comunitats autònomes, exigint que les contractacions que es van realitzar el passat curs es mantinguin, així com augmentar les que siguin necessàries per a garantir la presencialitat total manera segura.

A l'abril passat, el sindicat es va dirigir a la ministra Isabel Celaá sol·licitant que, de cara al curs que ve, es mantinguessin les contractacions, així com que s'ampliessin en una mica més de 35.000 perquè la volta a les aules es pogués donar en totes les etapes. És una realitat que la pandèmia no ha desaparegut i que les raons que van motivar l'augment de contractació es continuen mantenint.

A més, la disminució de la ràtio suposa una millora en l'educació de tot l'alumnat, el qual es beneficia d'una atenció més individualitzada, d'acord amb les necessitats educatives, la qual cosa repercuteix en una millora del seu rendiment. Això és de vital importància en un sistema educatiu amb ràtios superiors a les de la mitjana de la UE-23 i de l'OCDE, i molt més necessari després dels mesos de tancament de centres educatius del curs passat i de semipresencialitat en aquest.

La Federació d'Ensenyament de CCOO està convocant accions de diferent signe en les diferents comunitats autònomes: concentracions, resolucions de claustres i consells escolars, reunions amb els diferents sectors de la comunitat educativa, reunions amb partits polítics, rodes de premsa, etc., amb la finalitat de pressionar per al manteniment de les contractacions i l'augment de les plantilles.

Cal destacar que no sols s'han contractat personal docent per a aquest curs, ja que hi ha multitud de perfils amb diferents funcions que són imprescindibles perquè l'educació funcioni: administració, neteja, menjador, consergeria, fisioterapeutes, persones amb diplomat universitari d'Infermeria, etc. Aquestes contractacions també han de ser prorrogades i ampliades en el número suficient per a garantir la presencialitat segura en totes les etapes.

Finalment, la planificació d'un curs com el que ve no pot repetir els errors i la improvisació que es van cometre en aquest i que van portar a la mobilització en diverses comunitats autònomes. Han de prendre's decisions sobre espais, protocols, jornades, etc., però mai sota la premissa de mesures de baix cost, sobretot quan les comunitats autònomes sí que comptaran amb fons per a escometre-les.