Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 25 d?abril 2024.

CCOO defensa els drets i lluita per la millora de les condicions de les treballadores de l'Educació Infantil

A la pròxima reunió, el sindicat presentarà la seva proposta per a definir el diferencial retributiu de les educadores així com el seu plantejament relatiu a l'adequació de les taules salarials al SMI.

02/06/2021.
    Lluita pels dretsde les treballadores d'educació infantil

En la reunió mantinguda aquest dimecres 26 de maig, les organitzacions patronals, davant la pressió exercida per CCOO, s'han vist forçades a variar la seva posició inicial i han traslladat a les organitzacions sindicals la seva disposició a reconèixer explícitament, mitjançant acord de la Taula Negociadora, el dret de les educadores (aquelles que estan fora de l'àmbit de la gestió indirecta) a percebre en les seves retribucions un diferencial sobre altres categories amb responsabilitats i titulació requerida diferents. A canvi, han demanat que CCOO retiri la demanda que tenim interposada en l'Audiència Nacional.

D'altra banda, davant la proposta patronal que consisteix a sumar 10€ al salari mensual de les educadores des de l'1 de setembre de 2021, CCOO ha tornat a expressar que continuem considerant aquesta pujada com a insuficient. Així mateix, hem recordat que CCOO té una altra demanda interposada davant l'Audiència Nacional perquè es declarin nuls els imports inferiors al SMI de les taules salarials i que aquestes s'adeqüin al que s'estableix en els Reials decrets sobre SMI.

Inicialment les patronals s'han mostrat esquives i distants als plantejaments de CCOO, per la qual cosa hem manifestat que si no es produïen avanços denunciaríem, el XII Conveni Col·lectiu amb la intenció de començar a negociar el XIII de manera immediata. En aquest sentit, hem convidat a la resta d'organitzacions sindicals al fet que se sumin a aquesta possible denúncia.

Per a la pròxima reunió, fixada per al divendres 11 de juny, CCOO presentarà la seva proposta de redactat per a definir el diferencial retributiu de les educadores, així com el nostre plantejament relatiu a l'adequació de les taules salarials al SMI. En cas de no arribar a acord procedirem a denunciar l'actual Conveni Col·lectiu.