Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 de març 2024.

La FECCOO exigeix a la Conselleria que mantingui les ràtios baixes pel curs 21-22

Davant l’inmminent repartiment de les quotes de professorat als centres educatius pel curs 2021-22 recordam a la Conselleria que la reducció de les ràtios és una demanda històrica del professorat de les illes i qualsevol augment d’aquestes ràtios anirà en contra de l'opinió de la comunitat educativa i de la qualitat de l’ensenyament.

12/05/2021.
    No pujada ràtios

En declaracions del conseller d’educació Martí March l’objectiu pel curs 2021-22 és recuperar la presencialitat i “que es mantenguin totes les mesures de prevenció, modificant la distància interpersonal”. També ha reiterat que es mantindran les quotes COVID, és a dir, l’augment de contractació de docents per fer possibles els desdoblaments, un total de 458 docents més (325 a pública i 133 a concertada).

Des de la FECCOO estem d'acord en que cal recuperar la tan desitjada normalitat i especialment coincidim en la necessària presencialitat de tot l’alumnat per la millora de la qualitat dels aprenentatges. En allò que mostram el nostre desacord és que la reducció de la distància dins les aules sigui aprofitada per tornar a augmentar les ràtios, i per tant justificar una posterior retallada en el nombre de professorat.

Aquesta pandèmia i la reducció de ràtios a les aules han deixat palès que patim una manca d’infraestructures necessàries per reduir les ràtios en molts d’indrets. Obligant a perdre espais educatius (biblioteques, aules de música, etc.) o bé a aplicar una semipresencialitat o horari partit.

Per això exigim a la Conselleria que impulsi un pla de dotació de noves infraestructures educatives, i on es disposa dels espais necessaris per mantenir les ràtios actuals que tan efectives s’han mostrat per evitar els contagis de COVID als centres educatius, mantenint les quotes de professorat al centres i garantint la dotació de recursos per mantenir l’important avanç en la digitalització de les nostres aules.