Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 26 d?abril 2024.

8 de Març de 2020: "Construint i sumant per la Igualtat"

CCOO i UGT han difós el manifest “Construint i sumant per la Igualtat”, amb motiu del Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de Març, en el qual fan una crida a la participació activa de les treballadores i treballadors en els diferents actes, mobilitzacions i manifestacions convocades en aquesta jornada en favor de la igualtat.

06/03/2020.
    Cartell Dia internacional Dona

En el mateix ratifiquen el seu compromís per continuar avançant cap a la igualtat real i efectiva i lluitant per l'erradicació de tota mena de violència de gènere i insten al Govern de coalició progressista que posin en marxa, amb urgència, des del diàleg social, mesures prioritàries com:

Impulsar la negociació col·lectiva, incrementar les polítiques actives d'ocupació, exigir el compliment dels plans d'igualtat, escometre la plena equiparació de les treballadores de la llar, i en general, adoptar mesures d'acció positiva dirigides a eliminar la discriminació i la desigualtat en l'ocupació i en la protecció social.

Reforçar i garantir els instruments i recursos de vigilància, control i sanció de l'Autoritat Laboral per al compliment efectiu del principi d'igualtat en l'àmbit laboral.

Adoptar mesures per a la corresponsabilitat entre dones i homes en les cures i responsabilitats familiars, i enfortir l'oferta pública d'infraestructures i serveis relacionats amb la cura (dependència, majors, sanitat, serveis socials) amb ocupació i recursos públics accessibles i de qualitat.

Dissenyar una llei d'igualtat salarial que contribueixi de manera eficaç a combatre la bretxa salarial eliminant la discriminació retributiva entre homes i dones.

Adoptar mesures i polítiques dirigides a aconseguir la representació paritària en tots els òrgans de representació i decisió, en les diferents estructures polítiques, socials, acadèmiques, científiques, culturals econòmiques i de qualsevol àmbit de la societat espanyola.

Impulsar una reforma educativa basada en la coeducació que integri l'educació en la igualtat i en el respecte a la diversitat, i estendre les infraestructures públiques per a l'atenció i cures de qualitat, accessibles i adequats, a tota la població de 0 a 3 anys.

Avançar en l'eliminació de les violències masclistes, garantint el finançament necessari i l'estricte compliment de les mesures acordades en el Pacte d'Estat contra la violència de gènere i dels compromisos adquirits amb la signatura del Conveni d'Istanbul.

Ratificar el Conveni 189 de l'OIT sobre treball digne de les treballadores de la llar i el Conveni 190 de l'OIT sobre l'eliminació de la violència i l'assetjament en el món del treball.

Així mateix, tots dos sindicats reivindiquen polítiques migratòries i de refugi justes i amb perspectiva de gènere, en les quals prevalguin els drets de les persones migrants i la igualtat en el mercat de treball.