Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 22 de desembre 2025.

ENSENYAMENT PÚBLIC

Resum MSE del 12 de desembre de 2025

    14/12/2025.

    Resum MSE 12/12/25

    1. Lectura i aprovació de les actes de sessió núm. 413, 414 i 415.

    S’aproven totes les actes.

    2. Esborrany de les Instruccions sobre els horaris dels professionals dels Equips d’Atenció Primerenca (EAP) dependents de la Conselleria d’Educació i Universitats.

    • Des de CCOO feim saber la nostra insatisfacció amb aquest esborrany. El model dels EAP (2021) és fruit de consens i està basat en quatre eixos: prevenció, detecció, avaluació i suport. Requereix temps d’equip, coordinació i treball interdisciplinari. L’esborrany d’horaris elimina o redueix aquests espais fins a fer-los inviables.
    • que tot i que s’hagi d’incloure i adaptar la reducció de 37,5 a 35 h setmanals que aquestes no només afectin les hores de coordinació. Els companys dels EAP ens han fet saber la seva preocupació i sentim que aquest esborrany trenca un model que ja estava consensuat, que ja funcionava i que ara per ara garanteix la seva qualitat.
    • La proposta desmantella els espais que fan possible la prevenció i la detecció primerenca. És impossible complir l’Ordre 4/2023 amb aquest horari imposat. Amb més demanda 0-3, fan falta més recursos, no menys capacitat d’equip.
    • Sentim que amb aquest esborrany, que no s’aplicarà fins al curs vinent, hi haurà una pèrdua d’autonomia dels EAP. L’horari que s’imposa vulnera els articles 36 i 37 de l’Ordre 4/2023. S’impedeix la capacitat de decidir organització interna i dia de claustre.
    • Ens preocupen les conseqüències que poden viure les escoletes i les famílies.
    • L’esborrany dona només un espai quinzenal de 5 hores per fer-ho tot. Creim que és incompatible amb una intervenció rigorosa en atenció primerenca i converteix l’equip en un servei reactiu, i no preventiu.
    • Aquest esborrany elimina la coordinació setmanal i redueix el temps de treball en equip. Fragmenta la supervisió interna i el seguiment de casos complexos. Dificulta la formació i l’acolliment de personal novell. Això contradiu articles clars de l’Ordre 4/2023, que garanteixen l’autonomia pedagògica i organitzativa dels EAP.
    • A més a més des de CCOO demanam que els directors i els adjunts cobrin el complement corresponent i puntuïn com a tal per la tasca que fan i que es tengui en compte que a la majoria de centres no tenen espais preparats per poder treballar en temps de coordinació, ni per reunir-se, no hi ha wifi, ni taules ni cadires adaptades i que sovint s’han de moure perquè no tenen un espai fixe. 

    3. Aportacions al Projecte d'Ordre del conseller d'Educació i Universitats per la qual es regula l'organització i el funcionament dels Graus C, D i E del sistema educatiu impartits a les Illes Balears, en la modalitat d'ensenyament presencial en règim general i intensiu.

    4. Aportacions al Projecte d'Ordre per la qual es regula la Fase de Formació en Empresa o Organisme Equiparat del Sistema de Formació Professional a les Illes Balears.

    5. Aportacions al Projecte d'Ordre per la qual s'estableix el procediment que han de seguir els equips docents per acreditar que l'alumnat ha superat la formació en prevenció de riscos laborals impartida als centres educatius del Sistema de Formació Professional.

    6. Aportacions al Projecte d'Ordre per la qual s'aprova el model d'acord o conveni tipus de col·laboració per a la realització de la fase de formació en empresa o organisme equiparat dels ensenyaments de Formació Professional a les Illes Balears.

    • La Conselleria proposa tractar els quatre punts de forma conjunta. 
    • Es crea un annex mitjançant el qual l’equip docent certifica la formació en prevenció de riscos laborals.(mínim de 30 h).
    • Mitjançant aquests projectes d'ordre queda regulat la fase FEMPO, l'acreditació de la formació PRL i els acords o convenis entre la Conselleria d’Educació i les empreses. 
    • L’alumnat que realitza la FEMPO conserva l’estatus d’estudiant (persona en formació) i la seva relació amb l’empresa no té caràcter laboral. La FEMPO és una formació que forma part del currículum.
    • Sol·licitam que la Conselleria d'Educació juntament amb la conselleria de treball acordin una normativa on no hi hagi discrepàncies pel que fa a la normativa referent als estudis necessaris perquè un alumne faci les pràctiques en una empresa i quins siguin els coneixements de prevenció de riscos laborals d'FP necessaris per fer les pràctiques.

    7. Aportacions al Projecte de Decret que regula l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears i modifica el Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó de servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears.

    El projecte de decret actualitza la regulació de l’IAQSE per adaptar-la a la LOMLOE i a la LEIB i substitueix el decret del 2000.

    • Defineix clarament les funcions de l’IAQSE, el seu paper en les avaluacions externes i la prohibició de rànquings o usos sancionadors de les dades.
    • Estableix l’organització interna, amb direcció per lliure designació i equips tècnics específics.
    • Regula de manera detallada el disseny, aplicació i explotació de les avaluacions externes.
    • El canvi més rellevant és la modificació del Decret 16/2016 per crear un sistema d’indemnitzacions específiques. Es preveu el cobrament per reunions, elaboració de proves, aplicació als centres, correcció, introducció de dades i elaboració d’informes. Aquestes tasques es retribueixen quan es fan fora de l’horari laboral.

    CCOO valora positivament que es reguli el cobrament, però hem exigit que cobrin tots els mestres implicats, no només una part del professorat seleccionat i demanam que la participació sigui voluntària, transparent i sense augmentar la càrrega de feina als centres.

    8. Informacions al projecte de Decret pel qual es regulen els concerts educatius.

    A principi de la mesa alguns sindicats han demanat retirar aquest punt de l’ordre del dia. Es tractarà a les pròximes meses de concertada. 

    9. Torn obert de paraula.

    Després d’algunes informacions de caràcter informal on ens diuen que no cobrarem fins a març del 26 el 2,5% pactat per aquest 2025 demanam a la Conselleria que ho agilitzi per cobrar-ho tan aviat com es pugui.