Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 12 de març 2025.

Signatura de l'acord per als empleats públics de les Illes Balears

    Una passa endavant per la dignificació i millora de les condicions del sector públic! 

    27/02/2025.

    Aquest acord és fruit de quasi dos anys de negociació i acció sindical. 

    Recuperació salarial:

    • Es retornarà la part absorbida dels complements (2% el 2020 i 0,9% el 2021), amb interessos, en dos pagaments aquest 2025.
    • Millora del plus d’insularitat: Equiparació per a tots els grups i augment progressiu fins a 205€ a Mallorca, 410€ a Eivissa i Menorca, i 615€ a Formentera en tres anys.
    • Altres millores: Eliminació de penalitzacions per baixes curtes, reducció de jornada i jubilació parcial anticipada, desbloqueig del Grup B, impuls a la carrera professional i millores en el Fons Social.

    L'Àrea Pública CCOO valora molt positivament la signatura del’acord per els empleats públics de les Illes Balears. Un acord de legislatura que inclou mesures tan importants com l’equiparació en el complement de residència, anomenat plus d’insularitat, per a totes i tots els empleats públics de la CAIB, i una posterior pujada per igualar la situació de Canàries.

    Després d’un any i mig de negociacions en la Mesa del Empleats Públics de les Illes Balears, i després d'una estranya maniobra on l'Administració se va aixecar de la Mesa de Negociacions ha imperat el seny, s’ha rectificat i finalment s’ha aprovat en Mesa un important acord.

    Un acord per complir amb la sentència i recuperar la part salarial absorbida als complements al 2020 del 2% i al 2021 del 0.9%, amb els seus interessos. Cosa que suposa entre 1600€ per les categories més baixes i 2200€ per les més altes, quantitat que s’abonarà durant aquest 2025 en 2 pagaments.

    L’acord inclou mesures com modificacions legislatives necessàries, acabant amb el bloqueig del grup B, aplicar la reducció de la jornada i la jubilació parcial anticipada per complir amb els acords estatals, elimina la penalització per baixes curtes, implementa la carrera professional en els sector on estava pendent, millores al Fons Social i per l’accés a la funció pública, entre d’altres mesures importants cal destacar la equiparació i posterior pujada del complement de residència per equiparar amb les illes Canàries.

    El complement de residència, anomenat plus d’insularitat, tindrà una millora i modificació important, en una primera passa se equipara per tots els grups amb el més alt, el grup A1; de sentit comú per donar resposta als problemes derivats de alt cos de vida a les Illes Balears que afecta a totes i tots els Empleats Públics per igual.

    En una segona passa, s’elevarà aquesta quantia de 102€ a 205€ en Mallorca, el doble a Eivissa i Menorca 410€ i el triple per Formentera 615€.

    L’Administració proposava aquesta pujada en 4 anys, 25% anual, i s’ha aconseguit aprovar en 3 anys, un 33% anual. Perquè sigui una realitat l’abans possible i doni resposta als problemes de provisió en l'administració pública que pateixen les illes.

    Per tot això cel·lebram aquest acord des de l’Àrea Pública de CCOO Illes Balears ja que ho consideram un bon acord, fruit de quasi 2 anys de negociacions i d’una gran acció sindical.