Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 22 de febrer 2025.

FORMACIÓ

CURS: Guia pràctica per a fer plàstica o tallers d'art a educació primària

    18/02/2025.

    Formadora: Pilar Amengual Borràs

    Duració: 30 hores

    Mode: online

    Termini: Del 3 al 21 de març

    Preu: per afiliats 20 €, per no afiliats 50€

    Objectius:

    • Desenvolupar Competències artístiques: Proporcionar als mestres les eines i tècniques necessàries per ensenyar plàstica o tallers d’art a l’alumnat de Primària.
    • Fomentar la creativitat i expressió artística: Capacitar els mestres per promoure la creativitat i l’expressió personal dels infants a través de l’art.
    • Conèixer els recursos i materials: Aprendre a utilitzar diferents materials i recursos per a la realització d’activitats de Plàstica adequades a cada nivell educatiu.
    • Integrar la Plàstica amb altres àrees: Ajudar als mestres a integrar l’educació Plàstica a altres àrees curriculars com ciències, matemàtiques…
    • Fomentar el pensament visual i crític: Desenvolupar activitats que estimulin el pensament visual, la interpretació de l’art i el desenvolupament del pensament crític en els infants.

    Continguts:

    • Els nins i nines a l’etapa d’Educació Primària.
    • Història de l’art: Exploració d’obres, moviments i artistes importants al llarg del temps.
    • Continguts a realitzar segons la LOMLOE.
    • Com promoure la Creativitat: Com utilitzar l’art per a l’expressió individual, fomentant la creativitat en els alumnes.
    • Tècniques artístiques: Dibuix, pintura, escultura, collage, gravat, paper maché….
    • Didàctica de l’art: com realitzar una bona SA de Plàstica o de tallers d’Art per educació Primària amb rúbriques d’avaluació, estratègies i metodologies adaptant les necessitats a cada grup depenent de la seva edat.
    • L’aplicació pràctica de l’ Art i la seva integració en altres disciplines com la ciència, la literatura, anglès, matemàtiques…desenvolupant així una visió interdisciplinària.
    • Diversitat i inclusió en l’art: tractament d’emocions, promoció de la diversitat cultural i com l’art pot ser una eina per a la inclusió social a l’aula.

    Clica aquí per inscriure't...