Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 21 de desembre 2024.

ENSENYAMENT PÚBLIC

Resum MSE de l'11 de desembre de 2024

    12/12/2024.

    Aportacions al projecte d'ordre sobre l'ús de telèfons mòbils en centres educatius

    • Valoram positivament el procediment per regular l'ús de telèfons mòbils als centres educatius i establir un marc normatiu.
    • Des de CCOO, defensam que cal garantir que els centres educatius disposin de recursos tecnològics suficients (ordinadors, portàtils, tauletes, etc.) per fomentar un ús educatiu adequat dels dispositius electrònics, i evitar utilitzar mòbils personals amb finalitats pedagògiques i educatives, així com minvar les desigualtats que això pot produir entre els infants.
    • Es demana que el redactat sobre la retirada de mòbils es modifiqui per permetre que un sol docent pugui prendre aquesta decisió, i no dos com apareix al redactat, ja que s’ha de donar als docents l’autoritat necessària per retirar un dispositiu a un alumne si s’incompleixen les normes establertes, sense exigir per normativa la presència d’altre docent. S’ha de respectar l’autonomia dels centres per gestionar aquest tema.

    Aportacions al projecte de Decret d’Ordenació de Formació Professional

    • Desenvolupament del decret: al llarg d’aquest curs escolar es generarà un marc regulador general amb diferents ordres que es publicaran al llarg del curs escolar que aniran concretant els diferents aspectes del decret.
    • Des de Comissions Obreres posam èmfasi en la necessitat d’una adaptació autonòmica, que permeti ajustar-se a la realitat específica de les Illes Balears, tant a nivell educatiu com econòmic i social. Considerem imprescindible que es contempli una regulació pròpia que respongui a les necessitats particulars del nostre territori.
    • Destacam la importància d’una major presència de les entitats socials i agents del territori en el desenvolupament i organització de la Formació Professional, ja que juguen un paper clau.
    • També donam suport a la incorporació d’un mòdul de català dins dels currículums d’FP, en línia amb el foment i la protecció de la llengua pròpia, assegurant que l’alumnat adquireixi les competències lingüístiques necessàries.
    • Finalment, insistim en la priorització de l’educació pública en aquest àmbit i alertam sobre els riscos de la privatització de la Formació Professional, que pot generar desigualtats i limitar les oportunitats d’accés per a molts estudiants. Des de Comissions Obreres continuam apostant per una Formació Professional pública, accessible i de qualitat, com a eina clau per al desenvolupament de l’alumnat i el futur del mercat laboral.