Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 de juliol 2024.

Mesa Sectorial d'Educació24/07/24

24/07/2024.
    mesa

La mesa sectorial d’avui s’ha desenvolupat amb el següent ordre del dia:

1. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual es regula la fase de pràctiques dels aspirants que han superat els procediments selectius convocats per Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 26 de març de 2024.

Ens informen de:

- La fase pràctiques s´ha de fer en les destinacions provisionals i té una durada mínima de 5 mesos. Els funcionaris en pràctiques que no completi el període mínim de 5 mesos serà qualificat de “no apte” i haurà de repetir tota la fase de pràctiques, una sola vegada, durant el curs 2025-2026.

- De manera excepcional, la fase de pràctiques tindrà una durada de 3 mesos, presentant una sol.licitud abans del 16 d´octubre de 2024, en els casos de:

a) Permisos i excedències per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral

b) Violència de gènere

c) Víctimes de terrorisme i els seus familiars directes

- Les activitats durant la fase de pràctiques seran:

a) Un curs de 20h de formació abans de dia 30 de maig de 2025

b) Elaboració d´un portafoli.

Des de FECCOO, hem demanat la simplificació i/o eliminació de la fase de pràctiques:

- Consideram innecessari que un funcionari en pràctiques amb anys d’experiència docent com interí passi per aquest procés.

- En el cas que no sigui possible aquesta eliminació ja que ve regulada per normativa estatal, hem demanat la possibilitat de reduir a 3 mesos de durada el període de pràctiques per tot el col.lectiu.

2. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual es regula la fase de pràctiques dels aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 4 de març de 2024, per la qual es convoquen proves selectives d’accés al cos d’inspectors d’educació a les Illes Balears.

Al igual que en el col.lectiu docent, ens informen que:

- La fase pràctiques s'ha de fer en les destinacions provisionals i té una durada mínima de 5 mesos. Els funcionaris en pràctiques que no completi el període mínim de 5 mesos serà qualificat de “no apte” i haurà de repetir tota la fase de pràctiques, una sola vegada, durant el curs 2025-2026.

b) Violència de gènere

c) Victimes de terrorisme i els seus familiars directes

- Les activitats durant la fase de pràctiques seran:

a) Una memòria en la qual hi constin les actuacions realitzades.

b) Un curs de formació de 20h, que ha d´haver finalitzat el dia 31 de maig de 2025.

- Consideram innecessari que un inspector en pràctiques amb anys d’experiència passi per aquest procés. A més, pensam que la durada d´un trimestre és temps suficient per poder ser avaluat.

3. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aprova la primera convocatòria per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent dels funcionaris del cos d’inspectors d’educació i inspectors accidentals al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Ens informen:

a) que per tenir aquest reconeixement els requisitis són:

- Tenir reconegut el primer sexenni.

- Una avaluació favorable

- No haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu.

b) Els efectes econòmics i administratius del primer tram de la part consolidable de la carrera professional es retrotreuen a l´1 de gener de 2024.

La FECCOO hem votat a favor de les 3 resolucions, però hem reclamat i exigirem que la carrera professional del cos d’inspecció sigui un primer pas per millorar la carrera professional dels docents.

4. Torn obert de paraules.

Ens informen que l´1 d’agost ens presentaran el pla d’infraestructures.