La mesa sectorial d’avui s’ha desenvolupat amb el següent ordre del dia:
1. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual es regula la fase de pràctiques dels aspirants que han superat els procediments selectius convocats per Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 26 de març de 2024.
Ens informen de:
- La fase pràctiques s´ha de fer en les destinacions provisionals i té una durada mínima de 5 mesos. Els funcionaris en pràctiques que no completi el període mínim de 5 mesos serà qualificat de “no apte” i haurà de repetir tota la fase de pràctiques, una sola vegada, durant el curs 2025-2026.
- De manera excepcional, la fase de pràctiques tindrà una durada de 3 mesos, presentant una sol.licitud abans del 16 d´octubre de 2024, en els casos de:
a) Permisos i excedències per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral
b) Violència de gènere
c) Víctimes de terrorisme i els seus familiars directes
- Les activitats durant la fase de pràctiques seran:
a) Un curs de 20h de formació abans de dia 30 de maig de 2025
b) Elaboració d´un portafoli.
Des de FECCOO, hem demanat la simplificació i/o eliminació de la fase de pràctiques:
- Consideram innecessari que un funcionari en pràctiques amb anys d’experiència docent com interí passi per aquest procés.
- En el cas que no sigui possible aquesta eliminació ja que ve regulada per normativa estatal, hem demanat la possibilitat de reduir a 3 mesos de durada el període de pràctiques per tot el col.lectiu.
2. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual es regula la fase de pràctiques dels aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 4 de març de 2024, per la qual es convoquen proves selectives d’accés al cos d’inspectors d’educació a les Illes Balears.
Al igual que en el col.lectiu docent, ens informen que:
- La fase pràctiques s'ha de fer en les destinacions provisionals i té una durada mínima de 5 mesos. Els funcionaris en pràctiques que no completi el període mínim de 5 mesos serà qualificat de “no apte” i haurà de repetir tota la fase de pràctiques, una sola vegada, durant el curs 2025-2026.
- De manera excepcional, la fase de pràctiques tindrà una durada de 3 mesos, presentant una sol.licitud abans del 16 d´octubre de 2024, en els casos de:
a) Permisos i excedències per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral
b) Violència de gènere
c) Victimes de terrorisme i els seus familiars directes
- Les activitats durant la fase de pràctiques seran:
a) Una memòria en la qual hi constin les actuacions realitzades.
b) Un curs de formació de 20h, que ha d´haver finalitzat el dia 31 de maig de 2025.
Des de FECCOO, hem demanat la simplificació i/o eliminació de la fase de pràctiques:
- Consideram innecessari que un inspector en pràctiques amb anys d’experiència passi per aquest procés. A més, pensam que la durada d´un trimestre és temps suficient per poder ser avaluat.
3. Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aprova la primera convocatòria per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent dels funcionaris del cos d’inspectors d’educació i inspectors accidentals al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Ens informen:
a) que per tenir aquest reconeixement els requisitis són:
- Tenir reconegut el primer sexenni.
- Una avaluació favorable
- No haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu.
b) Els efectes econòmics i administratius del primer tram de la part consolidable de la carrera professional es retrotreuen a l´1 de gener de 2024.
La FECCOO hem votat a favor de les 3 resolucions, però hem reclamat i exigirem que la carrera professional del cos d’inspecció sigui un primer pas per millorar la carrera professional dels docents.
4. Torn obert de paraules.
Ens informen que l´1 d’agost ens presentaran el pla d’infraestructures.