Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 1 de setembre 2024.

Publicat el RD 677/2024 amb les modificacions en el concurs de Trasllats

17/07/2024.

El sindicat valora que la norma resultant del procés millora l'anterior, especialment en l'increment de les puntuacions del temps de serveis amb destinació definitiva i en situació de funcionària/i de carrera amb destinació provisional, cal recordar que ja es comptabilitza com a antiguitat en el cos el temps com a personal funcionari interí.

Han homologat els criteris de desplaçament en els diferents cossos docents i en les especialitats que han canviat de cos en FP, encara que podrien ser més precises.

Per descomptat, hi ha qüestions que CCOO lamenta que no s'hagin inclòs com blindar de manera més contundent que es convoquin de manera ineludible en el següent concurs totes les places vacants de les ofertes d'ocupació pública i les ofertes en les assignacions d'inici de curs. També que el temps de serveis en centres d'especial dificultat, encara que la seva puntuació es puja, no “caduqués” en obtenir un nou destí definitiu. A més, hauria d'establir-se una moratòria per a comptabilitzar la competència digital perquè el procés d'acreditació no s'està sent homogeni en els diferents territoris.

Encara que, en general, el barem queda més equilibrat que anteriorment, hi ha moltes altres qüestions que serien millorables com que la formació permanent no tingués màxim dins de l'apartat 5, encara que s'ha pujat la seva puntuació assignada, o que tampoc tinguessin màxim les funcions de tutoria, coordinació docent o altres dins de l'apartat 4, entre altres.

Des de CCOO continuarem treballant per a millorar el procés en l'ordre amb les normes procedimentals que publiqui el ministeri.

Aprofitem per a agrair una vegada més tota la participació i tota les aportacions i comentaris que ens heu fet arribar.

El pròxim curs ha d'estar marcat per una intensa activitat perquè realment aquesta sigui la legislatura del professorat CCOO continua exigint al Ministeri començar ja amb un calendari de negociació per a un Estatut Docent que millori i homologui les condicions laborals del professorat, començant amb punts imprescindibles amb caràcter previ, com són el grup A1 i la pujada de nivell de tots els cossos docents i la reducció de l'horari lectiu màxim del professorat d'obligatori compliment per a totes les CCAA