Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 de juliol 2024.

Comunicat conjunt Conveni de Concertada

Les organitzacions sindicals lamentem que les patronals s'hagin negat avui a signar les taules salarials per al pagament delegat de l'any 2023.

17/07/2024.

Les organitzacions patronals s'han negat a signar les taules salarials 2023 per al pagament delegat argumentant que hi ha dues Comunitats Autònomes (Aragó i Múrcia) que no han abonat la pujada addicional de l'1% i no s'han compromès per escrit a fer-ho. Al·leguen també que no s'han publicat per part del Ministeri d'Educació els nous mòduls de 2023.

Per a les organitzacions sindicals, és un clar desistiment de la seva responsabilitat en la negociació col·lectiva en favor que les administracions públiques facin el que els correspon a elles.

Els sindicats hem manifestat:

• Que les taules es poden signar perfectament en el dia d'avui perquè:

- Hi ha normativa legal suficient per a fer-ho

- El percentatge de pujada és conegut fa temps

- El Ministeri d'Educació ja va comunicar en la reunió de la Taula Sectorial del passat 19 de juny, que NO està obligat a publicar els nous mòduls de 2023 tal com dictamina l'Advocacia de l'Estat i no els publicarà.

• Esperar que totes les Comunitats Autònomes facin efectiva la pujada salarial i que després se signin les taules com diu la patronal, incompleix el conveni col·lectiu i vulnera la negociació col·lectiva.

També hem fet constar en acta que la patronal s'ha negat a introduir en l'ordre del dia de la reunió d'avui, malgrat haver-lo sol·licitat els quatre sindicats, la negociació de les taules salarials per a 2024 que afecten a tots els treballadors del sector i que, amb independència que el Ministeri publiqui o no els mòduls de 2024, hi ha ja publicada normativa legal suficient per a haver començat la negociació.

Malgrat insistir els sindicats que les taules fossin signades avui, les patronals han mantingut la seva negativa.

Els sindicats prendrem les decisions que considerem oportunes per a defensar als treballadors i els pactes en conveni col·lectiu.