Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 3 de juliol 2024.

ENSENYAMENT PRIVAT

CCOO no subscriu el preacord avalat per USO i FSIE

Reunió del 27 de maig

31/05/2024.

Aquest matí s'ha celebrat la quarta reunió de la Taula Negociadora delConveni Col·lectiu. Com CCOO venia assenyalant, USO i FSIE han acabat executant fidelment el guió previst per les organitzacions patronals en subscriure un preacord que recull els termes, totalment insuficients, en els quals se signarà el XII Conveni Col·lectiu. No han estat necessàries més de quatre reunions perquè s'acabin consumant els pitjors auguris que ja es podien entreveure des de la primera reunió. En efecte, el preacord aconseguit per les organitzacions citades no resol els problemes del sector i permet que perduri la situació de clara discriminació de les persones treballadores respecte a la resta de companyes i companys de l'ensenyament reglat. Es compleixen, pertant, les pretensions immobilistes de les patronals que troben entre algunes organitzacions sindicals la cooperació necessària perquè tot continuï igual.

A partir d'ara, ens voldran convèncer que el més important era que es pugessin els salaris de les persones treballadores, i que era fonamental no reivindicar res més per a no allargar el procés negociador al fet que tot continuï igual. Des de CCOO assegurem que totes dues coses no són, ni han de ser, incompatibles en cap negociació, quan l'objectiu ha deser la millora d'unes condicions de treball molt desfasades, especialment per al col·lectiu docent, que semblen dissenyades amb l'única intenció d'afavorir els grans beneficis empresarials, passant per sobre del capital humà que fa possible la qualitat de l'ensenyament de la qual tant es fa gala.

També ens voldran convèncer que no s'abandonen les altres reivindicacions perquè es creen dues comissions que treballaran sobrela resta de les condicions laborals del conveni i sobre una regulació específica per al sector de la Formació Professional. Sincerament, vist el funcionament d'aquesta mena de comissions en el passat, això no ésuna altra cosa que una puntada cap endavant perquè res acabi canviant.

En el preacord es recullen uns increments salarials del 3,5% en 2024, 3,5% en 2025 i 3% en 2026, a canvi de no modificar la resta del text del Conveni, fora de la preceptiva adaptació a les últimes disposicions legals, i s'emplaça a totes les organitzacions de la mesa a la signatura del nou conveni el pròxim 3 de juny.

Des de CCOO ja vam anunciar que no tenim intenció de subscriure'l perquè continuem pensant que, si bé el salari és fonamental en les condicions de treball, no és l'única cosa que afecta la vida laboral, personal i familiar de les persones treballadores. La jornada laboral, les vacances, els drets de conciliació i tantes altres reivindicacions legítimes que tampoc s'han volgut considerar en aquesta negociació, són també essencials en els qui fan possible que els centres de l'ensenyament privat subsisteixin i fins i tot continuïn creixent.

Finalment, no podem deixar passar una reflexió sobre la importància detriar, en cada centre de treball, delegades i delegats que, sota les sigles de CCOO, es comprometin amb la defensa dels drets de les personestreballadores i la millora de les seves condicions de treball. En aquesta negociació ha quedat palesa la importància vital de promoure eleccions sindicals en totes les empreses del sector i de donar suport a opcions que no perverteixin la lluita sindical.