Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 3 de juliol 2024.

COMPLIMENT DELS ACORDS JA!

Desburocratització

L'Acord Marc prometia una comissió per reduir la burocràcia, però seguim esperant! La càrrega administrativa és insuportable i posa en risc la qualitat educativa i la salut dels docents. Necessitem acció ja! Exigim l’activació immediata de la comissió per elaborar el pla que alleugereixi la pressió i garanteixi una educació de qualitat.

31/05/2024.

Pla per la reducció de la burocràcia i la constitució de les diferents comissions. punt 33: “S’elaborarà un pla de simplificació burocràtica que millori l’eficàcia en la gestió del centre i permeti una major dedicació dels docents a les tasques específicament educatives. Aquest pla s’ha d’elaborar durant el curs 2023-2024.”

L'Acord Marc estableix la creació d'una comissió per crear un pla per reduir la burocràcia del professorat, però aquesta encara no s'ha posat en marxa, tot i la urgència de la situació. La càrrega burocràtica que suporten els docents és insostenible, afectant greument la seva capacitat per centrar-se en la tasca educativa i la seva salut mental. És imperatiu activar aquesta comissió immediatament per alleugerir la pressió administrativa, garantir una educació de qualitat i preservar el benestar dels mestres.

Després una primera i única reunió per abordar el pla de simplificació burocràtica, no s’han convocat les comissions per tractar aquesta desburocratització i poder avançar en aquest curs on ha de quedar elaborat, i que sigui aplicat el més aviat possible.

Des de CCOO hem creat un formulari per poder recollir propostes i aportacions dels docents als centres educatius.

Compliment dels acords JA!