Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 3 de juliol 2024.

ENSENYAMENT PÚBLIC

Resum MSE del 24 de maig de 2024

24/05/2024.

📢RESUM MESA SECTORIAL 24/05/24

🔴1. Convocatòria comissió de serveis programa d’orientació i transició a la universitat (PORT UIB)👉🏻Valoram positivament la destinació de 2 places per orientar i informar als futurs estudiants de la UIB.👉🏻Termini: del 29 de maig fins el 12 de juny.

🔴2. Convocatòria comissió de serveis programa d’orientació i transició a la universitat (Proves cangur)🗓️Termini: del 29 de maig fins el 12 de juny.👉🏻La comissió de serveis serà per cinc hores setmanals (3 lectives i 2 no lectives) al llarg del curs escolar.

🔴3. Convocatòria en comissió de serveis de la plaça de director o directora de CFIRDE-IB i CEPS.👉🏻Ens alegra que sigui pública la convocatòria. 👉🏻La formació del CFIRDE_IB anirà adreçada a tots els docents, no només als equips directius. El Director Gral ens informa que un objectiu important ha de ser la mentorització dels equips directius novells.

🔴4. Proposta d’instruccions sobre la gestió d’absències i permisos del personal docent per participar als procesos selectius convocats.👉🏻La conselleria demanarà flexibilitat als equips directius pels opositors, a través d’una circular. 👉🏻Han acceptat la nostra proposta de que els opositors que es desplacin a altres illes tindràn el dia anterior i posterior a cada prova.🗓️Data màxima de finalització de la fase d’oposició serà 12 de juliol. Dimarts 23 de juliol els funcionaris en pràctiques triaran plaça.

🔴5. Modificació Resolució de borsa d’aspirant funcionaris interins.🗓️El termini per canviar opció de disponibilitat passa a ser de tres dies hàbils mínim respecte l’acabament del trimestre escolar.👉🏻Respecte la incorporació dels Psicòlegs Educatius:👉🏻Hem traslladat a l’Administració que consideram insuficients 35 psicolegs per atendre a tots els IES de Balears. A més:▪️No entenem perque els CEIPS no rebran l’atenció d’aquests professionals.▪️Pensam que el que s’ha de fer és potenciar les plantilles de PSC i d’orientadors, en lloc de contractar psicòlegs clínics, a part de dotar de més recursos els serveis sanitaris i socials.▪️Falta informació sobre les funcions que duran a terme i si coincidiran amb les assignades a orientadores educatives i PSC.

🔴Torn obert de paraules:▪️La quota de centres sortirà del 17 al 21 de juny.▪️17 juny mesa insularitat a Formentera.▪️Aquesta setmana ens passaran un calendari dels processos pendents. ▪️La primera setmana de juny es podrà renunciar a les places de tres anys.▪️Setmana que ve sortirà el llistat provisional d’interins.