Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 1 de maig 2024.

ENSENYAMENT PRIVAT

Reunió del 10 d'abril

IV CONVENI COL·LECTIU D'OCI EDUCATIU I ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL

18/04/2024.

Tal com es va acordar en la primera reunió, s'ha calendaritzat i dividit la negociació per blocs de matèries, plantejant-se en aquesta segona sessió les propostes en matèria de jornada.

CCOO, liderant la negociació, ha proposat, al costat de la resta de les organitzacions sindicals, una reducció de la jornada, passant de les actuals 1.742 hores anuals a les 1.695, amb la conseqüent reducció de la jornada setmanal. D'altra banda, s'ha proposat un descans de 20 minuts en jornades continuades de més de sis hores i que aquest descans computi com a jornada efectiva de treball, millorant així el redactat de l'Estatut delsTreballadors.

Així mateix, respecte a la jornada irregular, hores extraordinàries i descans setmanal, s'han presentat propostes de millora en la redacció dels articles amb l'objectiu que siguin més garantistes i quedin més ben definits. En el cas de les hores extraordinàries, és necessari que es produeixi una millora de la compensació que hi ha actualment en el conveni. També que es creïun nou article que reculli la possibilitat de demanar una reducció de jornada per motius familiars.

Respecte al registre de jornada, especialment en els campaments, s'han presentat diferents alternatives per a arribar a un acord.

Finalment, en relació amb l'actual complement de disponibilitat, hemproposat una pujada substancial en el percentatge establert, arribant al 75% del salari diari.

Per part seva, la patronal ens ha emplaçat a la següent reunió per a valorar la proposta que li hem traslladat, al mateix temps que ens han presentat les seves:

- Creació d'un article d'hores complementàries, en les quals les hores pactades amb les persones treballadores no podran excedir d'un 60% deles hores ordinàries contractades. En el cas de les voluntàries, el límit màxim seria del 30% de les hores ordinàries contractades.

- En jornada irregular, volen augmentar el nombre d'hores en còmput anual.

- Respecte al registre de jornada, pretenen mantenir el percentatge de retribució actual del complement de disponibilitat, sense incrementar-lo.

La següent Mesa Negociadora se celebrarà el pròxim 10 de maig, en la qual, a més de valorar les propostes presentades en la reunió d'avui, s'abordarà, tal i com estava acordat, el bloc de contractació.

En un sector altament precaritzat, CCOO considera prioritari millorar substancialment les condicions laborals de les persones treballadores. Salaris més alts, jornades menys extenses i noves mesures que permetin compaginar la vida familiar, personal i laboral.