Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 21 de desembre 2024.

ENSENYAMENT PÚBLIC

Resum MSE del dimarts 26 de març de 2024

    Les comissions de Serveis i el pla pilot es tractaran dijous 4 d’abril

    26/03/2024.

    Proposta de resolució per a la convocatòria d’oposicions 2024.

    Termini de la convocatòria: del 5 d’abril al 18 d’abril

    Les places convocades per aquest any 252, corresponen:

    • Taxa de reposició 2021, 78 places
    • Taxa de reposició 2022, 80 places
    • Taxa de reposició 2023, 94 places

    Queden pendents 354 places per properes convocatòries, corresponents a 87 places del 2022 i 267 places del 2023.

    NOVETATS

    • S’han de lliurar en el tràmit els requisits: titulacions i màster.
    • S’han reduït les taxes de participació.
    • S’avança la presentació didàctica abans de l’inici del començament de les proves.
    • La creació d’una borsa de membres de tribunals voluntaris.

    CCOO demanem:

    • Tribunals a cada illa per especialitats.
    • La distribució de places de Pitiüses que es facin per illes diferenciades.
    • Que no s’hagi de tornar a presentar la documentació, especifiquen que són dos tràmits diferents (interins i opos) i que és una manera de depurar informació.
    • Que sigui un autèntic concurs oposició: encara que hi hagi més persones que places que superen el procediment. Inspecció educativa es compromet que hi farà feina amb això.
    • Que l’oferta pública s’ha de passar per mesa sectorial, abans de publicar-se per la WEB.
    • Espais adequats i climatització per les proves selectives.
    • Intentar que els tribunals no s’hagin de desplaçar a altres illes
    • Augmentar les dietes dels membres dels tribunals.
    • Els aspirants que han fet el FOLC aquest curs i encara no tenen el certificat oficial, puguin presentar-se a les oposicions i que la Conselleria trobi una solució ja sigui acceptant un certificat provisional encara que no tinguin el títol o certificat. La Conselleria contesta que constarà en acta i mirarà de trobar solució.

    - Proposta de resolució per la qual es determinen les normes que regeixen el sorteig per confeccionar els tribunals d’oposicions 2024.

    Hem valorat positivament aquesta resolució, ja que portem molt de temps demanant que els tribunals siguin voluntaris, com ja fan altres comunitats. A més, hem tornat a demanar l’augment de les dietes dels tribunals i que aquests no es desplacin a altres illes.

    - Proposta carrera professional dels inspectors d’educació.

    CCOO hem votat a favor que s’implementi la carrera professional d’inspecció educativa, ja que la proposta ens sembla raonable.

    A més hem demanat a la Conselleria:

    • Que es comenci a pagar amb efectes retroactius a 1 de setembre de 2023 envers gener del 2024.
    • Una revisió anual de les quantitats dels complements de la carrera.
    • Una millora en els complements  dels coordinadors de demarcació (339,52 euros) i coordinadors adjunts (409,92 euros).

    Hem aprofitat el punt, per exigir a la conselleria que en els propers 4 anys no només s’aprovin i desenvolupin la resta dels punts de l’Acord Marc sinó que també es millorin les quantitats, tant consolidables com no consolidables de la carrera professional dels docents.

    - Informació relativa a l’increment de la dotació del personal de suport i benestar emocional.

    L’administració ens ha informat que el pròxim curs escolar s’incrementarà de manera significativa el personal de suport tant dels EAPs, CEIPs, i IES:

    • Als EAPs, s’incorporaran 30 professionals
    • Tots els CEIPs comptaran amb una ATE i s’augmentarà el número de professionals de l’equip de suport. A més, tots els CEIPs d’una línia comptaran amb un orientador 3 dies a la setmana, i els CEIPs de dos i tres línies un orientador a jornada sencera.
    • Amb relació als IES, s’incoropora la figura del psicòleg.

    Des de CCOO, valorem positivament aquest increment necessari, ja que els equips de suports estan desbordats a causa de l’increment significatiu d’alumnes NESE que hi ha a la nostra CCAA. A més, hem exigit:

    • La dotació de personal de suport no tingui en compte només les línies del centre sinó també la quantitat i nivell de dificultat dels alumnes NESE.
    • Escoltar i atendre l’opinió dels inspectors d’educació a l’hora que un centre demani més suport, ja que en moltes ocasions no basta la quota del centre s’han de tenir en compte les peculiaritats del centre i les necessitats dels alumnes.
    • Dotar als membres de l’equip de suport de més hores de coordinació per analitzar i planificar millor les intervencions educatives dels alumnes NESE.