Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

ENSENYAMENT PRIVAT

Reunió de mediació del 6 de març

XIII CONVENI COL·LECTIU DE CENTRES D'ASSISTÈNCIA I EDUCACIÓ INFANTIL

11/03/2024.

S'ha celebrat una nova reunió en el Servei interconfederal de Mediació i Arbitratge (AVENC) per continuar amb el procediment de mediació iniciat el passat 15 de febrer. Seguint les indicacions del mediador, totes les organitzacions havíem enviat prèviament les nostres postures de cara a la negociació dels salaris del conveni, així com sobre altres temes en els quals s'havien evidenciat les discrepàncies en la negociació.

Durant la reunió que hem mantingut, la part sindical i patronal perseparat, hem treballat sobre aquestes qüestions per a intentar harmonitzar les propostes enviades. Per a facilitar l'enteniment, s'ha decidit tractar de pactar, com a tema més urgent, les quantitats que les empreses hauran d'abonar en concepte d'endarreriments corresponents a 2023 i la seva modalitat d'abonament, qüestió que s'intentarà tancar en la pròxima reunió. Per a més tard es van deixar les propostes sobre els increments salarials posteriors, tant a les escoles de gestió directa com indirecta.

Paral·lelament, les organitzacions patronals han treballat sobre l'abonament dels endarreriments i, a més, sobre una proposta per a la possible modificació de l'article que regula la inaplicació de les condicions salarials del conveni en aquells casos en els quals les empreses no poguessin fer front als futurs increments que es puguin pactar.

La reunió ha finalitzat sense cap mena de concreció ni d'acord en els temes tractats, comprometent-se les organitzacions patronals a fer arribar una proposta de redactat de la clàusula d'inaplicació abans de la pròxima reunió que se celebrarà l'11 d'abril.

Donada la dinàmica de negociació proposada, no s'han abordat altrestemes, a l'espera d'anar aconseguint els primers acords en les matèriestractades en aquesta reunió.