Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 28 d?abril 2024.

DIVERSITAT FUNCIONAL

CCOO crida a la participació en les concentracions convocades el 12 de març

Per un conveni just en el sector de Discapacitat

11/03/2024.

La negativa sistemàtica de les organitzacions patronals presents en la Mesa Negociadora a complir amb el que es disposa en l'article 32.1 del Conveni Col·lectiu sobre la revisió salarial que es va acordar per a 2022, va obligar la Federació d'Ensenyament de CCOO a interposar conflicte col·lectiu davant l'Audiència Nacional i a convocar mobilitzacions en el sector durant l'últim trimestre d'aquest any, coincidint amb les negociacions del XVI Conveni Col·lectiu.

La sentència de l'Audiència Nacional va estimar totalment les pretensions del sindicat, reconeixent el dret del personal que presta serveis en els centres d'atenció especialitzada i en els centres especials d'ocupació, inclosos en l'àmbit funcional del Conveni Col·lectiu, a la revisió dels salaris en els termes indicats en el citat article. La resolució va suposar una garrotada a l'actitud immobilista i bel·ligerant de les patronals del sector i a la seva aposta per passar pels tribunals, obligant-los a la realització de les actuacions precises per a l'actualització de les taules salarials.

Després de més d'un any de negociacions des de la sentència, la patronal torna a bloquejar la negociació de la resta de condicions laborals amb la mateixa actitud i intransigència de llavors. En un sector de marcat caràcter social, en el qual les persones treballadores, formades i qualificades, representen el major valor que tenen les entitats, les que permeten visibilitzar al sector de la discapacitat en la societat i sobre les que pivota el principal suport amb el qual compten les persones usuàries, el sindicat crida a la mobilització davant la falta d'avanços en la millora de les condicions laborals de les més de 200.000 persones treballadores a les quals dona cobertura el Conveni Col·lectiu.

Les organitzacions patronals fan gala del seu compromís amb la creació d'un marc de relacions laborals just que permeti als i les professionals del sector treballar en un entorn de reconeixement i qualitat adequats, que redundi en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

Però la realitat és que les condicions laborals actuals no s'ajusten ni al compromís, ni a la qualitat ni al reconeixement de l'esforç que realitzen les persones treballadores en els seus centres. L'elevada rotació de personal en les empreses i entitats del sector, juntament a la falta de professionals en determinats llocs de treball, ocasionada pels baixos salaris i la precarietat de la resta de condicions, no semblen ser motius suficients perquè les patronals realitzin una aposta inequívoca en defensa del sector.

CCOO serà molt bel·ligerant si el model d'ocupació que proposen pretén pivotar sobre la precarietat laboral i avisa que si la situació actual s'estanca el conflicte es traslladarà als centres de treball.

Per tot això, CCOO fa una crida al conjunt de les persones treballadores, persones usuàries i famílies perquè participin de les concentracions convocades per al pròxim 12 de març en defensa d'una negociació real que permeti abordar i solucionar els problemes que els afecten en el dia a dia.