Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

El Ministeri d'Educació, FP i Esports incorpora algunes reivindicacions de CCOO en el projecte d'RD

El Ministeri ha introduït una esmena a la LO d'FP en el text de la LO d'Ensenyaments artístics que recull la nostra denúncia davant la discriminació que estava sofrint l'alumnat dels cicles formatius de la família sanitària a l'hora d'accedir al mòdul de FCTS. És una excel·lent notícia tant per a l'alumnat com per a CCOO, que ha abanderat aquesta demanda especialment a Madrid.

28/02/2024.
    En aquest nou document presentat, el MEFPD assumeix les reivindicacions plantejades per CCOO

CCOO celebra que el Ministeri d'Educació, FP i Esports (MEFPD) hagi tingut en compte les al·legacions presentades pel sindicat al Projecte de Reial decret pel qual es modifiquen l'RD 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixin els ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària, i l'RD 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del Sistema de Formació Professional. Aquesta proposta serà objecte d'anàlisi en la Comissió Permanent del Consell Escolar de l'Estat del pròxim 12 de març.

I això és així perquè en aquest nou document presentat, el MEFPD assumeix les reivindicacions plantejades per CCOO i recupera la condició de “titularitat pública” dels edificis d'ús compartit en els quals s'imparteixin cicles formatius de Grau Mitjà, Grau Superior o cursos d'especialització de formació, així com el caràcter gratuït dels cursos d'accés als cicles formatius.

Això suposa recuperar un element d'equitat fonamental del nostre sistema educatiu, que permetrà tant a l'alumnat com a la població adulta que, per les circumstàncies que fora hagués deixat la seva formació, desenvolupar el seu procés educatiu.

Més quan des de CCOO hem denunciat en múltiples ocasions que la repetició de curs, el fracàs i l'abandó escolar primerenc són tres elements disruptius que el nostre sistema educatiu presenta i que afecten fonamentalment l'alumnat vulnerable, tant pel seu context social com educatiu, i a la població jove, en un país en el qual 1,12 milions de persones de entre 16 i 29 anys ni treballen ni estudien.

Els centres del sistema de formació professional autoritzats per a impartir ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, siguin de titularitat pública o privada, establiran els acords amb les empreses o organismes equiparats que assegurin l'accés efectiu de tot l'alumnat a la realització de la formació en empresa o organisme equiparat. No es podrà vincular el període de formació en empresa o organisme equiparat a contraprestació o donació per part del centre de formació professional, ni directament ni a través de fundacions o organitzacions vinculades amb ells, quan la citada estada de formació en empresa o organisme equiparat formi part del currículum de l'oferta formativa.