Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

DIVERSITAT FUNCIONAL

FECCOO-IB signa tres acords autonòmics en el sector de la diversitat funcional

Per primera vegada se reconeix el desmesurat cost de la vida que soporten els treballadors i treballadores dels sector a Eivissa respecte la resta d’illes.

23/02/2024.
    FECCOO-IB signa tres acords autonòmics en el sector de la diversitat funcional

L'acord ha estat signat per les organitzacions patronals FOQUA i UNAC i pels sindicats CCOO i UGT. Per a la seva entrada en vigor ha de ser ratificades per l’Administració corresponent.

En total hem signat tres acords. El primer són les taules salarials de referència per els serveis concertats durant els anys 2022, 2023 y 2024. Les taules recullen l’acord autonòmic de millores salarials signat en juliol de 2022 i contribueixen a garantir el compliment d’aquest acord.

El segon dels acords afecta als Serveis d'Orientació Laboral Concertats pel Soib: millorar la qualitat del servei i les condicions laborals dels treballadors/es són les bases que originaven aquest servei concertat per part de l’Administració. Però el problema laboral que es derivava d’aquesta situació era que els continguts dels plecs de condicions no garantia en cap moment que arribessin els increments salarials acordats i destinats als treballadors del sector.

A través de l'acord signat en el dia d'avui entre els organitzacions patronals FOQUA i UNAC i pels sindicats CCOO i UGT s'aconsegueix garantir en grau més alt que aquestes millores salarials planificades i pagades per l'administració es destinin als treballadors/as del sector.

Finalment, es reconeix que residir a Eivissa suposa per als treballadors/es del sector un cost superior al d'altres territoris i en molts casos inassumible per al treballador/a la qual cosa suposa un gran avanç. L'acord, a l'espera de ser ratificat per l'administració, suposa una compensació salarial de 3.600 euros anuals.

Desde CCOO Ensenyament celebrem aquestos acords i continuarem treballant perquè es compleixin íntegrament i millorar-los, sempre lluitant al sector de la diversitat funcional.