Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

ENSENYAMENT PRIVAT

Reunió de mediació - 15 de febrer

CENTRES D'ASSISTÈNCIA I EDUCACIÓ INFANTIL

16/02/2024.

El 15 de febrer hem participat en un nou acte de mediació en la seu del Servei interconfederal de Mediació i Arbitratge (AVENC), al costat de la resta de les organitzacions integrants de la Mesa Negociadora del Conveni. En la reunió, que havia estat convocada per intentar acostar postures entre les parts i trobar una sortida a la situació de paràlisi en la qual es troba la negociació, cadascuna de les organitzacions presents ha tornat a exposar les seves postures i desavinences a petició del mediador.

La reunió d'avui ha servit únicament per a traslladar totes les dificultats que estem trobant per a arribar a acords en alguns temes fonamentals del Conveni, com les revisions salarials i la retroactivitat dels increments, la jornada de treball, el complement d'incapacitat temporal o la clàusula d'inaplicació. Una vegada exposats els nostres arguments, i vistes les diferències de criteri a petició del mediador, totes les organitzacions presents hem acceptat ajornar la reunió i ens hem compromès a traslladar propostes concretes en cadascun d'aquests temes per facilitar la següent reunió de mediació del pròxim 6 de març.

Des de CCOO hem tornat a manifestar la nostra negativa a acceptar pèrdues de drets laborals de les treballadores d'aquest sector tan precaritzat o eventuals bescanvis per revisions salarials, sens dubte insuficients.