Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

Desenes de milers de persones ja han signat

El professorat està reivindicant massivament la millora de les seves condicions laborals

En tot just dues setmanes, CCOO porta recollides 70.000 signatures en la petició al Ministeri d'Educació i la Conferència Sectorial d'Educació, que exigeix la classificació de tots els cossos docents en el subgrup A1, i una pujada de nivell del complement de destí per a tots ells.

14/02/2024.

Aquesta iniciativa de recollida de signatures que promou CCOO s’emmarca en la reivindicación histórica del sindicato, que porta molts anys advocant per la negociació d'un Estatut Docent que reguli, entre altres aspectes:

• La reducció de la càrrega lectiva, l'horari de permanència i la millora de les ràtios.
    • El grup A1 i la pujada de nivell de tots els cossos.
    • La jubilació anticipada, voluntària i incentivada per a tots i totes.
    • La regulació específica docent de la salut laboral, incloent-hi els riscos psicosocials.
    • La formació inicial.La formació permanent amb recursos i en horari laboral.La carrera professional.
    • L'actualització de l'ingrés i accés, prevalent aspectes pedagògics, amb una fase de pràctiques amb recursos, realment formativa i ben planificada.
    • La concreció de les funcions del professorat per a evitar l'acumulació de tasques i l'excés de burocràcia.
    • La millora i homologació a l'alça de les condicions retributives i laborals del professorat, incloent també llicències i permisos i acció social.

La pròpia legislació vigent en matèria educativa dona suport a aquesta reivindicació, ja que la LOMLOE, en vigor des de 2021, estableix que: “el Govern[...], presentarà, en el termini d'un any a partir de l'entrada en vigor d'aquesta Llei, una proposta normativa que reguli, entre altres aspectes, la formació inicial i permanent, l'accés i el desenvolupament professional docent”. Les 24 propostes de reforma per a la millora de la professió docent que va presentar el Ministeri en el seu moment està molt lluny de complir les expectatives.

En el marc d’aquestes reivindicacions, CCOO va engegar una recogida de firmas específica, la qual suma ja 70.000 suports, posant de manifest les responsabilitats i reptes de primer nivell del professorat de tots els ensenyaments –Infantil, Primària, Secundària, Formació Professional, Ensenyaments Artístics, Escoles Oficials d'Idiomes i la resta d'ensenyaments de règim especial– són vitals i compleixen amb una labor social i professional de gran importància, per tant, s'han de reconèixer amb la màxima consideració en la funció pública, estant tots els cossos en el subgrup A1 i amb una pujada de nivell de complement de destí per a totes i tots.

CCOO espera continuar sumant encara més signatures, per la qual cosa la recollida romandrà oberta, almenys, fins a finals del primer trimestre d'enguany.