Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

ENSENYAMENT CONCERTAT

La dada del PIB confirma que es farà efectiva una nova pujada complementària del 0,5% per a 2023

Centres ordinaris i d'Educació Especial

02/02/2024.

L'Acord marc per a una Administració del Segle XXI signat per CCOO recull per a 2023 dues pujades salarials: una fixa del 2,5% més dues complementàries del 0,5% cadascuna amb caràcter retroactiu a l'1 de gener de 2023.

La primera, lligada a la inflació, operava si l'índex de preus al consum harmonitzat (IPCA) de 2022 i 2023 superava el 6%. Es va confirmar i es va fer efectiva per al personal docent en pagament delegat en la pràctica totalitat de les comunitats autònomes.

La segona, lligada al creixement econòmic, s'acaba de confirmar en conèixer-se la dada del producte interior brut (PIB), que ha avançat més enllà del 2,1% estipulat en l'Acord.

CCOO continuarà treballant en defensa dels interessos de les persones treballadores de l'ensenyament concertat i garantint l'aplicació en el sector de totes aquelles mesures retributives que s'acordin en el marc de la funció pública. En aquest sentit, exigirem a les patronals del sector que aquest 1% addicional, que de manera automàtica s'acaba traslladant al personal en pagament delegat, sigui extensible a la resta de les persones treballadores a través de la revisió de les taules salarials signades per a 2023.

És la presència de CCOO en la Mesa del Diàleg Social i en la Taula General de la Funció Pública qui permet que les persones treballadores de l'ensenyament concertat puguin beneficiar-se dels acords socials i retributius signats en aquests àmbits.