Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

ENSENYAMENT PRIVAT

La Federació d’Ensenyament de CCOO fa una crida a totes les forces polítiques en una declaració institucional a favor de dignificar les condicions laborals del col·lectiu d’ensenyament infantil 0-3

El sindicat insta a altres forces sindicals representatives al sector a sumar esforçosper estabilitzar la precària situació del sector.

23/01/2024.
    CCOO a favor de dignificar les condicions
laborals del col·lectiu d’ensenyament infantil 0-3

CCOO a favor de dignificar les condicions laborals del col·lectiu d’ensenyament infantil 0-3

Dimarts, 23 de gener de 2023

Des del mes de juny del 2023 les treballadores del sector d’Educació infantil 0-3 de les Illes s’han mobilitzat per reivindicar la necessitat de canvis substancials dins el nou Conveni que s’està negociant a nivell estatal.

Més de 500 persones han participat de concentracions, aturades, vagues i altres actes a Mallorca i a Eivissa els darrers mesos. A nivell estatal més del 60% del sector ha sortit al carrer demanant millores a les taules salarials i a la seva jornada laboral.

Cal recordar que les educadores i personal complementari no cobren més que 1.040 euros mensuals, molt per davall del SMI.

A dia d’avui les patronals es neguen a assumir les demandes laborals de les treballadores 0/3 i de CCOO; augment salarial en concordança a la titulació exigida i la inclusió dins l’horari laboral d’hores no lectives per realitzar les activitats de programació, preparació de materials i avaluació. Hi ha implicada, a més a més, una significació que va més enllà de l’àmbit laboral i té a veure amb la discriminació salarial per raó de gènere, ja que el 95% de les treballadores són dones.

La LOMLOE dicta que l’educació infantil 0-3 és una etapa educativa i obliga a les seves treballadores a una titulació de mestra o tècnica FP i als seus centres que tinguin un funcionament organitzacional equiparat a qualsevol altre centre docent. Això significa que els centres educatius 0-3 deixen de ser centres assistencials per ser, efectivament, centres educatius amb un projecte educatiu, una programació anual d’activitats i avaluacions a l’alumnat, entre d’altres.

La declaració institucional que presenta la Federació d’Ensenyament de CCOO és per fer extensiva la implicació i corresponsabilitat de l’administració autonòmica i les administracions locals per desbloquejar la manca d’enteniment en les negociacions del conveni estatal. CCOO, des de la defensa de la unitat sindical, també convida a totes les forces sindicals a sumar-s’hi per aconseguir per tot el col·lectiu de treballadores d’Infantil 0-3 les condicions laborals i la dignificació que la seva tasca mereix.