Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

CCOO presenta sis esmenes en el Consell Escolar de l'Estado a l'RD de Beques i Ajudes a l'Estudi 2024-2025

A més, el sindicat manifesta el seu disgust pel retard i falta de valentia per part del Ministeri a l'hora impulsar la tramitació del decret de requisits de centres, el nou decret de regulació de la EBAU i la llei d'ensenyaments artístics.

11/01/2024.

En la Comissió Permanent del dia 9 de gener de 2024 del Consell Escolar de l'Estat, s'ha debatut el projecte de REIAL DECRET PEL QUAL S'ESTABLEIXEN ELS LLINDARS DE RENDA I PATRIMONI FAMILIAR I LES QUANTIES DE LES BEQUES I AJUDES A L'ESTUDI PER AL CURS 2024-2025.

A aquest projecte s'han presentat 18 esmenes de diverses organitzacions, de les quals sis han estat de CCOO, totes elles aprovades.

En aquestes esmenes CCOO ha plantejat:

• Un augment progressiu del finançament en beques i ajudes a l'estudi fins a la mitjana europea. Fins a situar-la en el 0,44% PIB, la qual cosa suposaria elevar en l'horitzó de la legislatura el pressupost total per a beques i ajudes a 6.500 milions d'euros.

• Incrementar tots els components econòmics de les beques i ajudes a l'estudi en un 3,8%, que és el valor mitjà de les taxes de variació interanual expressades en tant per cent de l'Índex de Preus al Consum dels dotze mesos previs a desembre de l'any anterior, la qual cosa suposa que les beques no perdin poder adquisitiu

• L'eliminació de la part variable de les beques, ja que col·lideix amb el dret subjectiu d'aquestes.

• La introducció d'un nou capítol específic per a beques i ajudes a l'estudi que contempli específicament a l'alumnat en risc de fracàs escolar en la ESO, a l'alumnat que compatibilitza estudis i treball i all alumnat que retorna al sistema educatiu.

• Accelerar el procés de cobrament de les beques per part de l'alumnat per a evitar, en tots els casos, que les famílies hagin d'avançar part de l'import de les beques.

Finalment, des de CCOO hem manifestat el nostre disgust pel retard i falta de valentia per part del Ministeri a l'hora impulsar la tramitació del decret de requisits de centres, el nou decret de regulació de la EBAU i la llei d'Ensenyaments artístics. Mes quan el context polític ha virat en l'actualitat cap a posicionaments clarament conservadors.