Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 d?abril 2024.

MENORS

Federació d’Ensenyament de CCOO denuncia que ni patronals ni administració paguen el plus d’insularitat als treballadors de protecció de menors de les Illes

Des del sindicat es reivindica el pagament del complement tal i commarca el conveni autonòmic del 2019 amb una campanya de recollidade signatures i reivindicacions davant la Patronal i els Consells Insulars.

14/12/2023.

Des de fa 4 anys el sindicat CCOO denuncia l’incompliment del conveni i reclama el pagament del plus insularitat i residència dels treballadors del sector de protecció de menors de les Illes Balears. Des del sindicat es denuncia la negativa de la Patronal (APEIAB) a l’hora de fixar una quantitat per aquest plus, pas previ perquè les Administracions insulars es comprometin al seu abonament.

Per aquest motiu el mes d’octubre de 2023 va iniciar una campanya per a reclamar el plus d'insularitat amb una recollida d'entre els treballadors i treballadores del sector. En dos mesos més de 200 persones denuncien l’incompliment del conveni i demanen a Patronals i Administracions Insulars que es compleixi el conveni que l'any 2019, ells mateixos avalaren.Des de la Federació d’Ensenyament de CCOO es continuarà amb aquesta campanya perquè pugui arribar al màxim de treballadors/es de les Illes, al mateix temps que s'ha sol·licitat reunions amb representants de la Patronal i Administració per tal d’abordar definitivament el compliment del conveni. Des de sindicat valorarem el resultat d'aquestes reunions i no descartem cap acció per continuar reivindicant el plus insularitat.

Val a dir que aquest complement es va deixar de pagar l’any 2012, tot i que el Conveni Col·lectiu Estatal de Protecció de Menors i Reforma del moment, reconeixia el plus d'insularitat per als residents a Balears i altres territoris afectats per la insularitat. Posterioment, des de CCOO (sindicat majoritari en aquest sector a nivell autonòmic), es validerar la signatura d’un conveni autonòmic on també es reconeixia aquest complement. El conveni es signà el 2019 amb suport de la part social, la Patronal i l’Administració. El plus d’insularitat recollit requeria de la participació i el compromís d’aquestes tres parts.Textualment: “Tot el personal tindrà dret al plus de residència i insularitat quan resideixin a les illes Balears. La seva quantia serà la pactada per les parts legitimades en l'àmbit autonòmic. El plus de residència i insularitat queda condicionat al pagament per part de l'administració pública corresponent, sense que l'empresa hagi d'abonar cap quantitat per aquest concepte”

Des de CCOO Illes Balears defensem el compliment dels convenis col·lectius signats, així ho exigeixen els treballadors de protecció de menors i iniciem un procés de negociació amb Patronal i Administració per a determinar la quantia del plus d'insularitat i el calendari depagament.