Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 27 d?abril 2024.

ENSENYAMENT

No a la segregació lingüística a l'escola!

La Federació d’Ensenyament de CCOO de les Illes Balears com a membre del Moviment per a l'Escola en català a les Illes convoca roda de premsa per manifestar el rebuig al pla pilot que pretén segregar per raons de llengua als centres educatius.

15/11/2023.
    CCOO, membre del Moviment per a l'Escola en català a les Illes

El Govern de les Illes Balears pretén segregar els estudiants dels centres educatius del territori per raó de llengua. És l'objectiu del pacte tancat entre PP i VOX que pretén segregar els alumnes segons la seva llengua en el primer ensenyament i implantar-ho a partir de 3r de primària amb un pla pilot, que donarà a les famílies dels alumnes l'opció d'escollir en quina llengua volen educar els seus fills en les matèries "no lingüistiques" a partir del curs 2024/25.

Aquesta proposta atempta contra l'ús social del català, la llengua pròpia de les Illes Balears, a banda de fragmentar la societat i desfer els consensos historics. També genera un problema de convivència que no havia existit fins ara, de la mateixa manera que José Ramón Bauza, convertint de nou l'idioma en un conflicte social.

Clica en el document per llegir el manifest...