Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 6 de maig 2024.

DIVERSITAT FUNCIONAL

Reunió en el Servei interconfederal de Mediació i Arbitragte (AVENC) del 2 d'octubre

XVI CONVENI COL·LECTIU DE CENTRES I SERVEIS D'ATENCIÓ A PERSONES AMB DISCAPACITAT

04/10/2023.

El passat 28 de juny, CCOO presentava sol·licitud de mediació davant la falta evident d'avanços en la negociació del Conveni Col·lectiu i la nul·la voluntat patronal per concretar millores que repercuteixin sobre la totalitat de les persones treballadores del sector.

Com a resultat de la reunió que es va celebrar el 12 de juliol, el passat 2 d'octubre ens hem tornat a trobar a la seu del Servei interconfederal de Mediació i Arbitratge (AVENC), després de dues meses negociadores en les quals, novament, les organitzacions patronals han menystingut la negociació col·lectiva i han pretès escamotejar la nova regulació dels permisos retribuïts en intentar condicionar la seva aplicació.

Després de la intervenció del mediador, totes les parts hem acordat calendarizar una sèrie de reunions amb qüestions molt concretes a tractar en cadascuna d'elles:

• 27 d'octubre. Taules salarials de centres educatius concertats i no concertats, permisos, article 35 i hora de nocturnitat.

• 8 de novembre. Contractació i classificació professional.

• 23 de novembre. Article 29 i article 4.

• 11 de desembre. Article 32 i incapacitat temporal.

Així mateix, el 20 de desembre, totes les organitzacions integrants de la Taula negociadora han quedat convocades en l'AVENC per a verificar el compliment dels acords i avaluar el resultat de les negociacions.

CCOO considera que, després d'un llarg període d'estancament en la negociació, és el moment que les patronals deixin de menystenir-la i es posin a treballar en la cerca d'un conveni col·lectiu que permeti avançar en drets i millorar les condicions laborals de més de 200.000 persones