Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 29 d?abril 2024.

MENORS

FECCOO-IB Reivindica el plus d'insularitat al sector de protecció de menors

Signatures per a la millora salarial i el compliment del plus d'insularitat al sector

29/09/2023.

El plus d'insularitat recollit a l'article 70 del conveni col·lectiu autonòmic continua sense complir-se:

“Tot el personal tindrà dret al plus de residència i insularitat quan resideixen a les Illes Canàries, Illes Balears, Ceuta i Melilla. La quantia serà la pactada per les parts legitimades a l'àmbit autonòmic. El plus de residència i insularitat queda condicionat al pagament per part de l'administració pública corresponent, sense que l'empresa hagi d'abonar cap quantitat per aquest concepte.”

Feccoo-ib reclama, des de la negociació del I Conveni Col·lectiu Autonòmic el compliment d'aquest plus, fent propostes a les quals sempre hem trobat la negativa a establir cap quantitat per part de la patronal (APEIAB), primer pas perquè aquest plus es pugui acomplir.

A més, és important contextualitzar els salaris. En els anys 2022 i 2023 s'han produït els següents increments salarials i les variacions següents de l'IPC (Índex de Preus al Consum):

SALARI 2022 - 2%

SALARI 2023 - 3/3,5%

IPC GENER 21/GENER - 22 6,1%

GENERADOR IPC 22/GENER - 23 5,9%

Els increments del conveni no arriben a les pujades de l'IPC. En el 2022 el preu de l'habitatge a Balears va pujar un 5,6% i el del lloguer augmentà fins a un 32,5% entre el 2022 i el 2023.

De FECCOO-IB reclamam:

• L'inici de la negociació entre Patronal, Representació dels treballadors i administracions corresponents, per determinar la quantitat del plus d'insularitat i el calendari de pagament.
    • Inici de les negociacions en el context de la comissió paritària amb l'objectiu d'incrementar les pujades salarials per als anys 2024, 2025 i 2026 tenint en compte el context actual d'inflació i el cost de l'habitatge a les Balears.

Iniciam una recollida de signatures que, un cop finalitzada farem entrega a totes les parts implicades; patronal i administracions responsables dels serveis de protecció de menors.

Trobareu adjunt el document de signatures que podeu fer-nos arribar a través dels vostres representants dels/de les treballadors/es del teu centre de treball.

Continuam treballant, uneix-te, lluita pel teu sector.