Federació d'Ensenyament de CCOO de les Illes Balears | 9 de maig 2025.

ENSENYAMENT PRIVAT

Bloqueig en el Conveni d'Educació Infantil estatal

    19/06/2023.

    Les organitzacions sindicals CCOO, UGT Serveis Públics, FSIE , USO i STEI denunciem l'immobilisme de les patronals en la negociació del Conveni Col·lectiu a nivell estatal i convocam mobilitzacions en la segona quinzena del mes de juny en defensa dels drets laborals, socials i salarials de les treballadores de les escoles infantils privades i de gestió indirecta.

    Les organitzacions sindicals convocants manifestam el nostre malestar amb la marxa de les negociacions que es van iniciar fa més d'un any i en les quals les patronals no han sabut estar a l'alçada de les necessitats del sector.En les més de 9 reunions de la Taula Negociadora, hem comprovat que les patronals no volen arribar a cap acord perquè les treballadores recuperin el poder adquisitiu i tinguin uns salaris concordes amb la responsabilitat de la seva labor educativa i social.

    L'actitud de les organitzacions patronals posa de manifest la falta de voluntat negociadora amb l'ànim de retardar i no afrontar l'actualització d'uns salaris precaris que permetin a les treballadores recuperar el poder adquisitiu perdut.

    A més, es neguen a incrementar el diferencial salarial per a les educadores infantils, així com l'aprovació d'unes taules salarials dignes per a la totalitat del sector.

    Les patronals han generat un greu perjudici a les treballadores del sector de la gestió indirecta en impedir la signatura d'unes taules salarials a les quals haguessin estat lligats els plecs de condicions dels últims concursos públics.  La continuïtat i creixement de les externalitzacions del servei de 0-3 precaritza el sector i el situa a la darrera fila del sistema educatiu.

    Per aquests motius, s'han convocat diferents concentracions per al dia 22 de juny en tota Espanya, i l'acte central serà aquest mateix dia a Madrid a les 18.00 hores enfront de la seu d’ACADE patronal majoritària del sector. 

    A nivell d’ Illes Balears ens concentrarem a les 18.00 enfront de la seu de la FEIPIME, patronal majoritari del sector a nivell d’Illes Balears.

    La setmana del 26 al 30 de juny es convoquen aturades parcials diàries a totes les escoles infantils privades i de gestió indirecta, des de les 9.00 fins a les 9.30 hores.

     Una vegada més, denunciem l'immobilisme de les patronals que està portant a les treballadores a una constant pèrdua de poder adquisitiu i la permanent pretensió patronal de retallada de drets laborals i socials. Exigim amb urgència, a les patronals, un canvi de direcció que garanteixi el futur del sector, doni valor i reconegui la labor socioeducativa que realitzen les treballadores.